Očkování žloutenka B
Franta
Dobrý den pracuji ve zdravotnictví před cca 10 lety jsem byl očkovaný proti žloutence typu B chci se zeptat zda je toto očkování na celý život nebo jestli je potřeba být naočkován znova popřípadě po jaké době je očkování znova potřeba předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
nejlepší postup je, pokud si zajdete nechat udělat odběry, ve kterém si necháte změřit kompletní panel hepatitidy typu B a dle výsledků se uvidí, jestli máte dostatečou hladinu protilátek nebo jestli potřebujete tzv. booster, tj. dávku(y), která(é) Vám znovu zajistí očkovací ochranu. Můžete si tento panel nechat nabrat u svého praktického lékaře, popř. můžete i u svého zaměstnavatele v rámci preventivních závodních prohlídek, nebo si můžete zajít, pokud jste z Prahy, do zdravotnického zařízení Remedis (Vladimírova 10, 140 00  Praha 4), které se specializuje (kromě jiného) na hepatologii, kde Vám testy udělají a doporučí další postup.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, neváhejte se znovu ozvat.
S pozdravem
Dr. Oktábec