ako dalej
katka
dobry den,uz som vam raz pisala,ze som brala skoro devat rokov drogy,min.rok som absolvovala liecenie a ted som uz vyse roka cista,brala som piko.No a moj problem je ten,ze ma obcas chyta strasna dpresia,teraz ju mam tiez,moj hlavny problem je ten,ze ked som s tym chcela prestat musela som prerusit vsetky kontakty s kamosmi,prestat chodievat von,proste na urcity cas sa uplne separovat,kedze vacsina mojich priatelov su bud fetaci alebo dost piju alkohol.Cize chodit s nimi von by som nemusela ustat,tak som radsej bola len doma.Uz mi to,ale zacalo byt strasne luto,mam pocit,ze niekedy vobec nezijem,ale len prezivam.Je pravda,ze ma niektore kamosky aj volaju von a viem,ze by sa mi prisposobili a neisli by trebars do krcmy,ale ja mam uz od nich strasny odstup,vzdy sa nejako vyhovorim a nikam nejdem.Chodim aj na terapeuticke skupiny narkomanov,co je raz za tyzden a mam aj vlatneho terapeuta, tam chodim asi kazde tri tyzdne,kupila som si psa,mam pocit,ze to je moj jediny kamos a nebyt jeho tak to asi nezvladnem,zacala som aj cvicit,rano chodim behavat so psom a asi tri krat do tyzdna mam este nejaky posilnovaci trening a trampoliny.okrem toho chodim samozrejme aj do prace,robim v obchode,celkom ma to tam aj bavi,aspon sa tu stretavam s ludmi.Mam strasny strach,ze uz nikdy sa mi nepodari zit normalny zivot,v ktorom budem mat okolo seba nielen rodinu,ale aj priatelov a normalny spolocensky zivot.A este ma samozrejme trapi to,ze nemam priatela,posledny bol velky fetak a psychopat a aj vdaka nemu som sa odisla liecit ato svinsto som uz brat nechcela.mam pocit,ze to kde sa nachadzam teraz je zacarovany kruh,lebo ked som doma je jasne,ze si ani nikoho najst nemozem,neviem ako sa mam nad tym vsetkym povzniest a neriesit to tolko.neviem co mam robit ked pride na mna ten strasny pocit samoty,najhorsie je to,ze ked to nastane vacsinou hladam utechu v jedle a to je dalsi zacarovany kruh lebo potom mam z toho len vacsiu a vacsiu depku.Ako fetacka som byvala pre vacsinu ludi az chorobne chuda,ale ja som taky pocit nikdy nemala a sama sebe som sa tak pacila.Jasne,ze na lieceni som pribrala aj vyse desat kil,vacsina sa mi podarilo schudnut,ale na taku vahu ako ked som fetovala som sa este nedostala a to je dalsia vec, ktoru strasne riesim,vacsinou sa zdravo stravujem a snazim sa este chudnut, no ale ked pride ta depka tak si vzdy dam sladke a potom mam z toho strasne vycitky a obvinujem sa za to,ako keby to bol nejaky ozaj strasny problem.nechapem preco ma to dokaze tak dat dole,ved ja si uvedomujem,ze su ovela vacsie problemy na svete ako je to,ze priberiem jedno alebo dve kila,ale nedokazem si pomoct.Fakt niekedy neviem ako dalej, najhorsie su tie blbe vikendy, kazdy ide von, s kamosmi, bavit sa, proste zit a ja som doma a depkujem.Prepacte ak vas tymto otravujem, viem,ze mate toho vela a snazite sa pomoct ludom,hlavne co sa tyka drog, ale ja som to fakt nemala komu povedat lebo ted som uz vyse mesiaca nebola ani na skupine ani na terapii, musela som byt v praci a tak sa toho u mna uz vela nakopilo.Inak ja mam 33rokov, byvam s rodicmi a ti teraz odisli na dovolenku cize vazne jedine koho mam je moj pes a uplne psychicky upadam.dakujem aspon za to,ze som sa mohla niekomu vyrozpravat, pekny den a velka pochvala za to co robite a ako pomahate, DAKUJEM

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Katko.
za svou praxi jsem se setkala s řadou lidí, kteří měli po léčbě problémy začlenit se a najít si partnera. Často to souviselo s tím, že abstinovali nejen od drog, ale také od alkoholu. Nebylo jim příjemné jít na oběd a dát si pivo, po večerech chodit do barů, hospod nebo na párty, kde se užívají drogy nebo alkohol (což je téměř všude). A kde jinde se seznámit? Vy chodíte do práce, máte psa, začala jste sportovat ... ale přesto vás i po léčbě a při docházení na terapii trápí smutek, samota, psychicky se necíte dobře. Osobně bych proto doporučila obrátit se na psychiatra a probrat možnosti, jak se z deprese dostat. Co vy na to? Dává vám to smysl nebo máte pochyby? Víte, kde takovou pomoc najít?
Pokud byste chtěla kontakt, napište, odkud jste, zkusila bych najít nějakého psychiatra-adiktologa ve vašem okolí.
Pěkný den a hodně sil přeje,
Gabriela Minařík.