nevěřím mu
marcela
Dobrý večer,mám pocit že mi manžel lže.Našla jsem doma v garáži lžíčku s vatičkou a několik zmuchlaných rozložených psaníček,olízla to a bylo to totožně hořké(nejsem debil).Manžel to vysvětlil že házel vinu na kamaráda, že to není jeho a pak najednou to byl zase jinej kámoš,ale on doposud nemá s tím nic společného.Postupně jsem našla i nějaké všelijaké ruzné jehly a obal od 10kusu inzulínek to neví jak se u nás vyskytlo teda.Nechce mi ukázat výpisy z učtu za poslední tři měsíce a hrozně se cuká a furt se jen hádáme.Poslední dobou mám pocit že někam zmizeli peníze a nevyšl s výplatou.Měl smsku že má zaplatit prodloužení náké půjčky,ale on mi pořád tvrdí že nic nemá.Kontaktovala jsem společnost mejlem jeho jménem a napsali že má závazek.Tvrdil že ne tak jsem napsala společnosti totéž a oni si stáli za svým a on doposud také že ne,že je to omyl.Všimla jsem si že zabílého dne když ho dovezl kamarád z práce že má hodně velké černé očka a barevnou duhovku tenkou.Ted dělá hodného,tráví čas doma,ale pořád jen spí a je unavený.Neusměje se a je nějaký zaražený.To je divné.Já věřím že mi lže,ale nedá se mu to vymluvit.Stojí si za svým.Prosím Vás v lékarně prodávají tretry,,,mají učinnost jak dlouhou po posledním užití?Já to vidím narozvod už to byla potom co vyvedl před tím poslední šance a zmařil jí a je pruhlednej naskrz protože si šlape děsně najazyk.Jak poznám ještě že něco má nebo měl.Myslím nespíš pervitin.Dřív třeba navánoce dělal dceři kuchynku a vydržel nespat a nejíst tak si to tak spojuju.Nehledě nato že z garáže bylo slyšet že trpí samomluvou a sakruje doprázdna.Přišlo mi že byl podrážděný.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že je to celé příliš moc divných věcí najednou. Navíc píšete, že měl poslední šanci, tedy předpokládám, že nějaké problémy byly už dříve. Testy Vám v téhle chvíli myslím moc nepomůžou. Znamenalo by to jít s ním na WC a koukat, jak Vám namočí do kelímku, což je samo o sobě dost potupné pro oba. Výsledek by byl pozitivní jen v případě cca týdnu od poslední dávky (v případě pervitinu), navíc ale existuje určité procento falešně pozitivních výsledků. Tzn. pokud by manžel trval na tom, že opravdu nic neměl, pak byste musela vzorek posílat do laboratoře.
Důležitější než výsledek testu jsou myslím všechny projevy okolo, které popisujete. Jestli je opravdu vše v pořádku, jak tvrdí, měl by Vám tedy vysvětlit různé nejasnosti. Pokud ne, těžko po Vás může chtít abyste mu věřila. Když ví, že to máte doma nahnuté, proč nechává ve vaší garáži údajně kamarády aplikovat si drogy? Měl by dát také dohromady záležitost s půjčkou, když tedy není jeho, ne? To by totiž udělal člověk, který by opravdu nic nebral a neměl žádné podobné potíže.
Místo testu bych spíš doporučila zajít se poradit osobně do některého z center pro blízké uživatelů. Tam byste mohla dobře vše probrat a promyslet celý postup.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)