Neumim
Fetka
Ahoj je mi 42,moji dceri je 19.Bohuzel obe jsme fetacky asi muzu rict v prdeli zavisle.Obe jsme na jehle a kazdy den si slehame pernik uz i celkem velky davky.Dcera do toho vlitla uz ve 13,vysrala se na vsechno,skoncila v pastaku,byla i na leceni ale k nicemu.Hned jak vylezla tak si bouchla peri a sjeta prisla ke me.Ja se ji snazila porad rikat at na drogy sere ze ji to znici a ona proste fetuje a ostatni ma v prdeli.No a ja krava sem to pred 3lety zkusila..znate to dam jednou a hotovo nebudu fetacka.A sem..bohuzel mi to chutna,stavy uzasny,ale vse se posralo .Dcera ta neprestane ani nechce.Me vyrazili z prace neplatim nic tak uz se mame odstehovat.Prodavam vsechno co se da abycsme meli aspon 3000na den na pernik.Je to sileny ale neumim prestat ani nevim jestli vlastne chci..chci kurva ale nechci prichazet o ten pocit kdyz si strelim a hned to vjede do hlavy a jsem uplne stastna.Jak to mam udelat..sem smazka uvedomuju si to ale neumim s tim nic delat.Asi rada neni co?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Díky za důvěru. Jediné rozumné řešení, které se ve Vaší náročné situaci nabízí, je vejít v kontakt s odbornou službou.
Překonejte předsudky a ostych, nikdo Vám hlavu neutrhne. Domluvte si telefonicky termín schůzky, s pracovníky některé služby v okolí a dosahu, které poskytuje konzultace a poradenství uživatelům návykových látek.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Získáte přijetí, podporu, pomoc a užitečné informace.
Nesejde na tom, jestli se spojíte s pracovníky kontaktního centra, adiktologické ambulance, nebo AT poradny, případně dalšího, podobného zařízení.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Na začátku cesty uzdravených závislých, bylo a je, přiznání vlastní bezmoci. Dalším krokem je kontakt s odbornou podporou a pomocí, nebo společenstvím vzájemně se uzdravujících závislých, případně obojím.
První dva kroky jste učinila. Překonejte strach a pokračujte. Internetové poradenství má své limity, není nad osobní kontakt.
Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, Vám zkušení, vlídní odborníci, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Také, jak můžete podpořit motivaci dcery a inspirovat ji k pozitivním změnám. Pracovníci zmíněných služeb, mají své odborníky, kteří poskytují sociálně právní poradenství. V rámci vlastní, nebo dalších služeb pomáhají s hledáním ubytování a zaměstnání, řešením dluhů.
Nechci předbíhat, snad jen, že cesta z bludného kruhu drog, zdravotních a sociálních propadů, ke spokojenějšímu životu, vyžaduje poctivé nasazení a je vždy během na delší trať.
Troufám si odhadovat, že jste v 39 letech "neskočila" do pervitinu, "načisto", rovnýma nohama. Nejspíš tomu v minulosti předcházela bližší zkušenost s alkoholem, opravte mne, jestli se mýlím.
Nikdo na Vás nebude tlačit, k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Půjde o zcela nezávazný pohovor, s respektem k Vaší osobě, Vašemu soukromí i k životnímu stylu, který jste si vybrala.
Můžete si sjednat pravidelnější konzultace, podle Vaší potřeby, případná zakázka, bude jen a pouze, na Vás.
Setkali a setkáváme se s příběhy, podobnými Vašemu.
Lidí, kterým se podařilo a daří, své závislosti nasadit ohlávku, nastartovat a žít spokojený, šťastný život, přibývá. Jsou inspirací pro nás, naši práci i další uzdravující se závislé, také pro ty, kteří ještě váhají a teprve se rozhodují.
Kontakt na společenství uzdravujících se závislých:
NA - Anonymní narkomani:
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli jsme vám byli užiteční.
Nikdy není pozdě. Rád bych Vás povzbudil, neházejte flintu do žita a udělejte další krok.
Držím palce, přeji Vám i dceři, vše dobré,
Amrit Sen.