Zdrogování?
Mmarsi
Dobrý den, ráda bych se zeptala na jistou věc... s kamarádkou jsme v pátek byli na zábavě. Popíjeli jsme,tancovali.. žádné extra opíjení. V okamžiku se mi udělalo nevolno, šla jsem tedy na záchod, kde mě popadl záchvat zvracení,který ne a ne přestat. Na záchodě jsem padla vyčerpáním, nebyla jsem schopna se zvednout, nezkutečně jsem se potila,že ze mě tekly potoky potu... usla jsem tam. Co mě zaráží je ,že kamarádka měla úplně ten stejný problém a na záchodě usla a zvracela stejně jako já, i se potila. Nikdy se nám toto nestalo a proto se ptám, jde zjistit po 4 dnech z krve něco? Raději bychom si zašli na vyšetření krve,jelikož máme podezření,že nás někdo zdrogoval.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, podobné příběhy, se bohužel, někdy odehrávají.
Těžko říci, jestli Vás někdo bez Vašeho vědomí intoxikoval, hodil Vám něco do pití, nebo jestli byl Váš stav, který, jak píšete, se podobal kamarádčinu zážitku, způsoben alkoholem.
Že jste obě usnuly, by mohlo nasvědčovat tomu, že jste byly intoxikovány benzadiazepiny, které Vám po rozdrcení tablety, nebo tablet, někdo do pití hodit mohl. V úvahu přichází i opioidy, které bývají ve větším množství tekutiny, dobře rozpustné.
Stav, který popisujete, se spíš podobá kombinaci alkoholu a THC, o tom, že byste kouřily marihuanu, se ale nezmiňujete. Předpokládám, že pokud by tomu tak bylo, těžko byste uvažala o drogových testech...
Píšete, že se Vám příhoda stala z pátku na sobotu. Dnes je středa, takže orientační test, který si můžete udělat, Vám užití drog, s největší pravděpodobností neprokáže.
Můžete to zkusit. Budete potřebovat dražší "multitest", detekující z moči, protože v té zůstávají drogy nejdéle. Připravte si od tří set korun více. Potřebujete test, který minimálně dokáže detekovat THC, opioidy, amfetaminy a benzodiazepiny, případně další typy návykových látek.
Přikládám přehled detekovatelnosti nejužívanějších drog, v našich krajích.
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití.
Benzodiazepiny
- detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny, vzácně déle.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Přeji Vám vše dobré, dávejte na sebe větší pozor,
vybírejte si spolehlivé, kvalitní přátele.
Amrit Sen.