pervitin
Žena
Dobrý den, už nějaký čas užívám pervitin nitrožilně. Občas se stane, že to jde vedle a spálím si žili, což pak není vůbec příjemné a je to i velmi bolestivé. Chtěla bych se zeptat jestli něco pomůže zmírnění otoku, bolesti a zmenšení abscesu?
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Ženo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je velký rozdíl v tom, jestli, když si aplikujete dávku, nebo její část, mimo žílu, vznikne "pouze" boule, nebo otok, oproti vzniku abscesu, který už je velmi závažným problémem, který vyžaduje včasné lékařské ošetření. V opačném případě byste riskovala komplikace, vyžadující chirurgický zákrok, až po amputací končetiny, nebo ztrátu života.
Podle toho, jak problém popisuje, je možné, že máte, "zaděláno", na absces, může jít i počáteční fázi flegmóny. Pokud se drog nehodláte vzdát a budete pokračovat v sebedestrukci, doporučuji Vám změnit způsob aplikace, například drogu polykat v plnitelných želatinových kapslích, které dostanete zdarma v každém kontaktním centru, nebo je, za poměrně levný peníz, koupíte v každé lékárně.
Za mě, doporučuj, i přes zábrany, které chápu, lékaře co nejdříve navštívit. Pokud mají být, návštěva a ošetření lékařem, nepřekonatelným úkonem, zajděte do nejbližšího kontaktního centra, kde se Vám jeho zdravotníci na ruku podívají a řeknou Vám, o jaký konkrétní zdravotní problém jde, bezplatně i anonymně Vás ošetří, případně Vám poskytnou kontakty na spolehlivé, vlídné lékaře, před kterými se nemusíte stydět vyložit karty na stůl. Některá kontaktní centra mají k dispozici lékaře vlastní, nebo spolupracují s dalšími zdravotnickými zařízeními.
Návštěvu určitě neodkládejte.V tuto chvíli, dokud je postižené místo uzavřené, Vám může pomoci, potřít místo například mastí Heparoid, Ibu-Hepa, nebo Ibalgin Duo Effect. Nespoléhejte však na to, že to bude stačit a v žádném případě je nedávejte do otevřené rány, pokud by boule rostla a praskla.
Jestli se tak stane, je do vyčistěného otevřeného místa vhodný "Višňák" (mast Višněvski), nebo Betadine, Braunovidon mast, případně "černá mast"- Ichtoxyl, v kombinaci s nasazením antibiotik, která Vám může předepsat pouze lékař. Rovněž případné vyčištění prasklé rány vhodnou desinfekcí, nechte na lékaři, nebo pracovnících kontaktního centra.
Pro tento čas je rovněž důležité sledovat tělesnou teplotu a v případě, že byste si naměřila zvýšenou, bezodkladně k lékaři zajděte, třeba i na pohotovost. V žádném případě si neaplikujte do blízkosti zasaženého místa.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty, na bezplatné, anonymní služby pro uživatele návykových látek, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete zajít do našeho kontaktního centra a nechat se ošetřit:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
GSM: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Podrobnější informace k problematice, včetně doporučení, jak potížím tohoto typu předcházet,
najdete v článcích časopisu eDekontaminace
který v tištěné i internetové podobě, vydává naše organizace SANANIM:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html?warning=kill Otevřít odkaz v novém okně
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html?warning=kill Otevřít odkaz v novém okně
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/264/visnak-dobry-sluha-ale-zly-pan.html?warning=kill Otevřít odkaz v novém okně
Další užitečné odkazy:
http://znojmo.podaneruce.cz/prakticke-informace/zdravotni/absces/
http://www.anamneza.cz/nemoc/Abscesy-hlizy-330
https://www.ulekare.cz/nemoci-vysetreni/absces
http://cz.mednews.in.ua/chirurgie/31222-l%C4%8Den-m%C4%9Bkkch-tkn-abscesy-po-injekci.html
Pro příště, Vám doporučuji dbát všech zásad bezpečnějšího užívání. To znamená, kromě jiného, používat vždy novou, nikdy nepoužitou sterilní stříkačku a jehlu, stejně tak i speciální, k tomu určenou aplikační vodu, roztok před, nebo při natažení do stříkačky filtrovat, s použitím dalších parafernálií, které zdarma dostanete v kontaktních centrech, nebo od pracovníků spádových terénních programů. Před aplikací nezapomeňte místo vpichu vydezinfikovat a aplikovat, v rámci možností, pouze "důvěryhodný materiál".
Další závažnou skutečností, je mimořádný závislostní potenciál, kterým pervitin disponuje. Poruchy cévního systému a opakované potíže, které popisujete, jsou jasným signálem Vašeho organismu, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové. Jestli tuto zprávu nevezmete vážně a nezanete svoje užívání řešit, nebo alespoň neodložíte další užívání na co nejdelší čas aby se Váš organismus mohl regenerovat a obnovily se funkce imunitního systému, počítejte s ještě závažnějšími problémy.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je a jak se situace vyvíjí, případně, jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.