Olej v bongu
Květinový Bůh
Může olej vdechovaný přes vodní filtrací nějakým způsobem poškodit dýchací soustavu více než tradiční užívání bongu mariuhanou a tabákem a v níž rozpoštěné fénixovy slzy.
PS:
Prosím o věcné informace bez poučování o škodlivosti dané měkké drogy.
Předem děkuji za pochopení.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz, který mi však není úplně srozumitelný.
Není mi jasné, zda olejem myslíte konopný olej, ve kterém se účinné látky pod jménem Fénixovy slzy rozpouštějí, nebo jiný.
Obecně vzato však vodní filtrace v bongu dokáže filtrovat především mechanické nečistoty a vdechovanou směs ochladí. Tedy lze předpokládat, že jsou li ve vdechované směsi toxické látky (např karcinogenní), spíše na ně prostá vodní filtrace nemá vliv.
Také, kouříte li zároveň nadrcenou marihuanu s tabákem, obsahuje vdechovaná směs pravděpodobně nezanedbatelné množství klasických splodin hoření.
Stojíte li o minimalizaci rizik při kouření aktivních látek marihuany, lze v tomto případě hovořit především o kvalitním vaporizéru - vcelku vtipný popis např zde: http://hobby.idnes.cz/vaporizace-lecivych-bylin-dca-/hobby-domov.aspx?c=A141104_090707_hobby-domov_mce.
J.Chudomel