účinek drogy
Alena
Dobrý den, mohu se zeptat, jaké mohou být drogy příčinou chování? Častý a dlouhý spánek, rozšířené zornice, ve svém pokoji neskutečný chaoz , často mimo děj,výbušný, nečekaně hladový nebo právě i naopak, náhlí pokles hmotnosti.Děkuji za jakoukoliv odpověd

Odpověděl: Amrit Sen
Aleno, zdravím Vás.
Nepíšete, jestli častý a dlouhý spánek střídá zvýšená, překotná aktivita, případně bezesné noci. Pak by vše naznačovalo, že jde o pervitin, výbušnost a okolní nepořádek, tomu rovněž napovídají. V úvahu mohou přicházet i další psychostimulanty, nebo kokain, to je ale už méně pravděpodobné.
Pokud je dotyčný, jehož stavy a situaci popisujete, většinou v útlumu, může jít o tlumivé látky, nejspíš benzodiazepiny.
Intoxikace zmíněnými látkami, má společného jmenovatele, "mydriázu", tedy zvětšení očních zornic. U pervitinu je však výraznější.
Doporučuji Vám lépe situaci konzultovat s odborníky nejbližšího zařízení, které pracuje s blízkými uživatelů návykových látek a poskytuje jim bezplatné konzultace, včetně poradenství. Nesejde na tom, jestli si vyberete kontaktní centrum, AT poradnu, nebo adiktologickou ambulanci. Důležité je nejdřív zatelefonovat a domluvit si termín schůzky.
Když napíšete více a přidáte jméno nejbližšího většího města, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte naši specializovanou, bezplatnou Poradnu pro rodiče, partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké:
Poradna pro rodiče a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
Přeji Vám hodně štěstí, sil a pevné nervy,
Amrit Sen.