rivotril
martin
dobry den jak se mam zbavit rivotrilu 0.5mg beru rano pul tabletya nekdy jeste kousek s pulky.pak ve 12h to stejne.a v5h to stejne .celkove za den neceli 1mg. beru to od roku 2014.boli mne ruce .musim to nosit sebou.nevim co stim mam delat. jsem otrok techto prašku. beru to na uzkost.existuje naky .figl.telo si pamatuje ty hodiny. a stejne se necitim dodře.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den, Martine.
Váš případ je hodně složitý. Začnu s Rivotrilem, je to benzodiazepinové anxiolytikum s dlouhým poločasem vylučování, to znamená, že čisto "tělesně" není nutné užívat Rivotril podle hodin. To, co si vaše tělo pamatuje, to je psychická složka závislosti, která jde vždy ruku v ruce s tělesnou složkou závislosti. Váš mozek už očekává, že přesně v danou hodinu dostane Rivotril a proto se zvyšuje Vaše úzkost a pociťujete nepříjemné tělesné pocity. Určitě by bylo dobré ve Vašem případě nejdřív nastavit adekvátní psychiatrickou medikaci, z nenávykových léků, nastavit antidepresiva, nastavit anxiolytika nebenzodiazepinové a pak postupně začít s vysazováním Rivotrilu. Ale pravděpodobně užíváte i jiné léky kromě Rivotrilu a u psychiatra jste již byl. Domluvte se s Vaším ambulantným psychiatrem, aby Vám nastavil vhodnou antidepresivní léčbu, která je účinná u psychosomatických nemocí, zvažte, jestli by nebyla na místě hospitalizace - konkrétně na psychoterapeutickom oddělení. Nízké dávky Rivotrilu nejsou na překážku léčby na psychoterapeutickém oddělení, nastavili by Vám tam adekvátní léčbu, postupně vysadili Rivotril ale hlavně byste podstoupil intenzivní psychoterapii, bez které se Vašich potíží nezbavíte. Zkuste to, na psychoterapeutické oddělení se objednává, je tam pořadník, na nástup se čeká obvykle pár týdnů. Poproste Vašeho psychiatra, aby Vám doporučil zařízení a zaslal doporučení.
Moc Vám přeju, aby Vám bylo lépe.
S pozdravem, VP