Toxicka psychoza
Inga
Pozdravujem Vas a nekonecne dakujemmza Vase odpovede,najprv k sebe teda ku mne,zda sa mi,ze vobec situaciu nezvladam,som velmi na tom zle psychicky,chodim za dcerkou stale,dnes som za nou bola a odchadzala som odtial ako troska,vsetko mi davala za vinu,pred tyzdnom,teda pred asi piatimi dnami sme spolu s dcerou rozpravali o,,,terapii na prednej hore,,bola suhlasna,s primarkou som teda dohovorila ,,,objednanie,ktore dcera nasledne podpisala,dnes mi vsetko vycitala,ze ona nikam na prednu horu nepojde,ze nie je ziadny fetak a uz vobec nechce pocuvat pribehy fetakov,a ze som zla,ze ju vaznim v nejakej psychiatrickej nemocnici,ze tam nepatri,nasledne,mi vravela,ze ona je taka imteligentna ,ze sama nevie ,co s tym,si ma pocat,ze kazdy na nu v nemocnicinpozera,ked si robi svoje veci,pise basne,doposy,kresli,,,,tvori,uz som jej tam nanosilamtolko veci ma,,jej tvorbu,,,stale rozprava o studiu,,ja neviem ako reagovat,odmieta ma momentalne a je velmi nestastna,(rozumiem jej)no a ja ako so mhore napisala,fungujem,ale mam o seba strach,inac pracujemmsedem rokov ako opatrovatelka v rakusku,mam velmi tazky stav pacienta a v nedelu odchadzam ,neviem ako sa onho postaram,v rodine zle,vcera som sa velmi pohadala s matkou,ktora ma nasledne zbila,priatel,mi neni oporou,velmi sa bjim oseba ako to mam zvladnut

Odpověděl: Amrit Sen
Paní Ingo, opět Vás zdravím.
Prožíváte náročnou situaci. Podle všeho, jste naše opakovaná doporučení, abyste tertapeuticky, nebo alespoň pohovory s odborníky, kteří poskytují poradenství, podporu a pomoc rodičům a blízkým uživatelů návykových látek, nevyužila. To byl, a stále je, úkol číslo 1.
Odkazy jak, a kde najít potřebné kontakty, jsme Vám už poslali.
Nemuselo to dojít tak daleko. Jak jsem psal, nikomu nepomůžete, dokud neošetříte samu sebe. V tuto chvíli jsme bezmocní, možnosti internetového poradenství jsme vyčerpali, další je na Vás.
Dokud zůstanete vůči našim doporučením vlažná, potrvá riziko, že se dříve, nebo později, ať už se situace uklidní, či ne, ocitnete zcela "mimo provoz".
Nikam před tím "neutečete", ani do Rakouska. I když "na sílu" potřebu těchto kroků potlačíte, přejdete, někudy se časem stejně "vyvalí".
Je velká škoda, že jste odbornou pomoc nekontaktovala, dokud jste na Slovensku. Apeluji na Vás, pokud to doma už nestihnete, udělejte to v Rakousku. I tam lze najít zkušené odborníky, poskytující bezplatné služby a poradenství podobně zasaženým rodičům.
Možná Vám problém dcery umožňují zaměřit se jinam, než na sebe a nejspíš to není poprvé. Ano, mohly by bolet a takhle je to, přes všechnu "zběsilost", pro Vás momentálně, nejspíš i dlouhodobě, snesitelnější.
Rozumím i tomu, že to jinak neumíte, že děláte to nejlepší, co dokážete. I o tom jsme si už psali. Rodiče někdy umí, byť s nejlepšími úmysly, nadělat řadu škod. Možná jste to kdysi zažila i Vy, na vlastní kůži.
Máte ale stále možnost, překročit svůj stín, dělat věci jinak a lépe, neopakovat stejné chyby. Oproti dceři jste ve výhodě. Nejste závislá na návykových látkách, ani Vás psychická porucha nevyřadila z provozu. Buďte jí, ale hlavně sobě, dobrým příkladem. O to, že v sobě máte kvalitní, silné a zdravé zdroje, které můžete využít a čerpat z nich, nepochybuji.
Odhaduji, že věcí uvnitř a blízko Vás, které stojí za to nahlédnout, přiznat si je a řešit, bude celý balík. Palčivý balík. Také že nejde o bolesti a problémy pouze tohoto času. Budou mít kořeny v dobách minulých. Navíc, jedna konzultace vše nevyřeší. Jestli najdete odvahu a ochotu konsolidovat se, "dát se dohromady" něco pozitivním směrem měnit a začít u sebe, počítejte s během na delší trať, budete potřebovat, určitě aspoň zpočátku, odborný servis.
Neberte to prosím jako výčitku, nebo obvinění. Vaše dcera je dospělá, má stejně, jako Vy i každý z nás, možnost volby a odpovědnost sama za sebe.
Od problémů dcery ustupte. Nič užitečnějšího pro tento čas, ve Vaší moci není.
Zkuste tuto odpověď přijmout jako povzbuzení. Je to zdravější a nadějnější přístup, než se shrnout ze stolu a zámést do kouta, nebo pod postel.
Přeji Vám i dceři hodně štěstí,
Amrit Sen.