Marihuana.
Drax
Dobrý den,kouřím asi dva měsíce marihuanu a povšiml jsem si své zhoršené paměti,takže můj dotaz zní takto : Kdybych s hulenim na nejakou dobu přestal,vrátila by se mi paměť opět do normálu ?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Draxi,
nejspíš jste omylem zadal dotaz dvakrát. Pro jistotu kopíruji odpověď i k tomuto dotazu. A ještě dodávám, že mezi rizika užívání marihuany byste našel i řadu dalších, než jen problémy s krátkodobou pamětí. Často se opomíjí riziko bad tripu (špatný zážitek průběhu intoxikace), flaschbacky (stav, kdy máte pocit, že jste na drogu užil, aniž jste ji užil), toxické psychózy. Rizikové je samotné kouření, kdy vdechujete splodiny vznikající při spalování podobně jako u tabáku. Dnes se navíc marihuana často užívá i s tabákem, plýživě se tak můžete stát závislým i na tabáku. Velmi rizikové je kombinování marihuany s dalšími látkami, zejména pak (obzvlášť u mladých uživatelů) poměrně běžné kombinování s alkoholem. Další věc je právní stránka - užívání marihuany v tak nízkém věku, držení marihuany, její přechovávání nebo přeprodávání nebude bez rizik pro vás ani vaše rodiče.
S přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.
Děkuji za dotaz.
Už to, že se ptáte, je pro mne znamení, že o užívání marihuany možná přemýšlíte a možná máte i nějaké pochyby.
Obecně se uvádí, že se následky spojené s užíváním marihuany po jejím vysazení zmenšují, stav se lepší. Nejčastěji se hovoří zejména o problémech s pamětí, zejména tou krátkodobou. Čím déle a intenzivněji člověk marihuanu kouří, tím více riskuje a riziko, že se nevrátí do původní kondice, ale dojde jen k částečnému zlepšení, se zvětšuje.
Výsledky pokusů zaměřených na poznávací procesy a jejich revitalizaci po vysazení marihuany, které by se týkaly období kolem věku 15 let, nejsou dosupné. O to větší opatrnost bych doporučovala, čím dříve člověk s jakoukouli drogou začíná, tím horší to může mít dopady.
Stačí to alespoň takto? Kdybyste potřeboval, neváhejte znovu napsat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.