Pivoý
Luba
Dobry den.Moj partner pije skoro kazdy den pivo a dost ma to znepokojuje.Niekedy v tyzdni su to 2 -4 plechovky za den po robote ale v piatok a v sobotu aj Dobry vecer.Moj partner pije skoro kazdy den pivo a dost ma to znepokojuje.Niekedy v tyzdni su to 2 - 4 plechovky ale v piatok a v sobotu aj vacsie mnozstvo.Cez vikend robi stale nieco okolo domu a vtedy sa stava ze vypije za den aj 10 piv.potom vydrzi aj 1- 2 dni bez piva.Aj to mam taky pocit ze keby je doma pivo tak si da.Takze ten 1- 2 dni kedy si neda pivo,tak nepije len pretoze sme neboli v obchode a nekupilo sa.Kolkokrat som sa snazila dohovorit mu, ze podla mna to uz nieje v poriadku s tym pitim ale nejako bez vysledku.Este sa na mna osopi ze tazko robi cez den pije len vodu a ze ci si nemoze dat po robote pivo.Tvrdi ze je to pre neho taky relax, ze mu pivo chuti a uvolni sa pri tom a lepsie sa mu robi okolo domu po praci.v praci nepije.Ked pride na temu jeho pitie piva tak sa rozculi a nechce o tejto teme vobec hovorit.Ja si tiez raz za cas rada dam pohar bieleho vina.Zvykla som obcas kupit na sobotu 0.7l ze si spravime pekny vecer.Potom uz zacal s pravidelnostou on sam kupovat na sobotu vino.ale s tym ze kupil 1, 5 alebo niekedy aj 3 litre vina akoze pre nas dvoch.Vino pochopitelne zacal uz popijat behom dna.A vecer zostalo uz len par deci na ktore som ja uz nemala ani naladu pretoze partner bol uz podnapity.Tak som uz radsej vino ani nekupovala a upustila som uplne od toho pretoze to nepotrebujem.Ale vacsinou pije len pivo,len sa mi to zda ze moc velke mnozstvo.niekedy napocitam aj 40 piv tyzdenne.Niekto pije pivo len v lete ale on ho pije ci v lete ci v zime,stale ma chut.Nechodi po krcmach ale pije pivo doma.Parkrat sa stalo ze nebolo pivo ale bola tam flasa sampanskeho tak vypil sampanske.Mne to uz niekedy pride akokeby potreboval nieco vypit.Zacal si ho dokonca schovavat.Velakrat sa hadame pre to lebo mne sa to zda uz nenormalne, ze to uz nema pod kontrolou ale jemu pitie piva nepride vobec ako problem.Berie to normalne akokeby pil malinovku.Ked ma uz viac piv v sebe tak je arogantny, agresivny a neprijemny a niekedy ked sme sa v takom jeho opojeni pohadali tak zacal rozhadzovat a rozbijat veci..Neviem ci som len ja taka citliva co sa tyka tychto veci ale mam strach ci to uz nieje nadmerne pitie ktore by sa mohlo casom este zhorsovat.skusala som mu navrhnut ze ked nema problem vydrzat tak nech skusi aspon 2 tyzdne vydrzat bez toho piva.povedal ze v pohode.ale za den za dva to uz \\\"nebola pravda\\\" a zase si len to pivo dal.teda nie jedno.malokedy to je len jedno pivo.akonahle pride z prace tak hned otvara pivo.Prosim poradte,je taketo pitie este v norme alebo ma uz vazny problem s pitim...S pozdravom Lubica

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Lubo,
díky za dotaz.
Čistě technicky vzato je "dávka" 40 ti piv týdně vysoká a lze označit za nadměrné a značně rizikové pití alkoholu. Občasné projevy agrese v opilosti jsou charakteristické. Nejde asi o rozvinutou závislost. Tu lze měřit na základě několika symptomů - například poklesu tolerance (pijákovi k dosažení opilosti stačí mnohem menší množství, než li dříve), pití v práci či když vím, že budu řídit motorové vozidlo, třes rukou, "okna", a podobně.
Obecně toleranci vůči alkoholu, tedy snášenlivost vůči němu, máme každý významně odlišnou. Až tak, že někdo by se alkoholu neměl ani dotknout, protože na něho působí jajo těžký jed až po opačný extrém, vysokou snášenlivost, kdy člověk pije dlouhodobě relativně velké množství alkoholu bez významných patologických projevů.
Také hraje roli kultura a zvyky. Ve střední Evropě je pití piva velmi rozšířené, ve více sociálních skupinách jde téměř o určitou společenskou normu. Což hodnocení problematičnosti pití zhoršuje. Pijí přeci všichni...
Z vašeho dotazu mám pocit, že pití piva u manžela je pro vás obtěžující. Máte o naplněném vztahu a manželství jinou představu, než jakou vám svým pitím nabízí manžel.
Pití tedy v jisté normě je (není neobvyklé) a problematické zcela jistě také. Tyto dvě věci se nevylučují. Otázka zní, co s tím, když manžel na vaše podněty a prosby neslyší. Určitě by bylo vhodné, kdybyste kontaktovala buď profesionální poradnu, nebo, pokud vím, existuje na Slovensku síť tzv. KLUSů (Kluby Lidí Usilují o Abstinenci) a s nimi svoji situaci proberte. Třeba zde je kontakt na KLUS Trnava - https://www.facebook.com/KLUS-Trnava-177180623194/.
Nemusíte na to být sama.
S pozdravem J.Chudomel