Po užití extaze a kokainu bez spánku s depresemi atd...
Václav
Dobrý den, ve středu jsem užil extázi hned dvě tablety najednou. V životě jsem ji neměl do toho jsme si dali i něco málo z kokainu, byl jsem nakonec hospitalizován díky brutálního tepu a tlaku, srdce mi málem přestalo pracovat. Přežil jsem dali do mě ještě nějaké léky na utlumení mého stavu. Nejsem narkoman, jen omyjeme s kamarádi zkoušeli co to udělá. Jenže dneska je neděle a od středy jsem ještě nespal jen chvilku v nemocnici, trpím depresemi, úzkosti, nevolnosti, slabostí taktéž od středy… Prosím o radu či pomoc začíná to být zle… Děkuji s pozdravem Václav.

Odpověděl: Amrit Sen
Václave, zdravím Vás.
Chápu Vaše znepokojení i náročnou, nepříjemnou situaci, kterou prožívate.
Důležité v tuto chvíli je, nepropadat panice.
Situace, jak ji popisujete, sice není úplně běžná, ale zároveň ani vzácná.
Příznaky, které se mohly projevit díky předchozímu předávkování, kombinování drog s následné toxické psychóze, většinou postupně samy odezní, nejpozději v horizontu dní...
Máte li pocit, že se Váš stav zhoršuje, nebo Vám přijde těžké únosný, vyhledejte odbornou pomoc. Nejlépe psychiatra, ideálně psychiatra - adiktologa, na tom v tuto chvíli úplně nesejde. Důležité je, aby šlo buď o lékaře, nebo pracovníka zařízení, které poskytuje služby uživatelům, včetně experimentátorů, návykových látek.
Jestli se necítíte dobře, doporučuji nijak neotálet. Každý člověk je jedinečně nastaven a lidem, kteří v sobě, z nejrůznějších důvodů, nosí předpoklady k psychickým poruchám, které by se jinak nemusely projevit, může i jednorázové užití drogy, tím spíš kombinace drog, nastartovat psychické poruchy, nebo rozvinutí psychické nemoci, která, pokud není včas a vhodně ošetřena, nemusí jít úplně vyléčit, a to i v případě, že byste už nikdy žádné drogy neužil.
Pokud nebudete varovný signál, že pro Vás drogy nejsou, respektovat, rozhodnete se riskovat, a ještě někdy drogu užít, mějte na paměti alespoň několik základních pravidel:
Nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a může končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA, byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě, vydatně se najíst a napít, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, včetně minerálů. Dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Riziko, že se nenávratně zblázníte, bude však u Vás přetrvávat po zbytek života, a to i v případě, že budete zdráv, fit, v dobré náladě, s "nejčistší" drogou v minimální dávce, ať už půjde o MDMA, další stimulanty, nebo THC. Extrémním rizikem pro Vás navždy budou halucinogeny.
Jak najít kontakty na adiktologická, psychiatrická a další zařízení, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga Otevřít odkaz v novém okně
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/ Otevřít odkaz v novém okně
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, ať jste brzy fit.
Držím palce,
Amrit Sen.