Zavislost
Svatek
Dobrý den,mam takový dotaz užívám asi rok citalopram 10 mg a k tomu ráno nebo večer,ble potřeby půlku 1.5 mg Lexaurin,antidep mi nedělají dobře tak je navyšovat nechci.Muze mi na Lexaurin vzniknout velká závislost i při tak nízké dávce,děkuji za odpověď,S

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
ano, může Vám vznoknout závislost i na malé dávce a můžete mít problémy, když se rozhodnete Lexaurin vysadit. Nemusíte mít vysloveně závažné tělesné odvykací příznaky, ale psychická závislost, tj. zvyk užít Lexaurin alespoň jednou denně, může způsobit veliké potíže. Případně se můžete dostat do situace, že jeden Lexaurin Vám stačit nebude a začnete nenápadně navyšovat. Je tam mnoho úskalí.
Na druhou stranu, píšete, že Citalopram Vám nedělá dobře. Proč nezkusíte změnit antidepresivum a najít takové, které Vám bude vyhovovat? Je veliké množství antidepresiv s různými mechanismy účinku, dokonce i jednotlivé SSRI (kam patří citalopram) se u jednotlivých lidí liší jak tolerancí, tak účinkem. Někomu víc vyhovuje Citalopram, někomu Sertralin atd, nebo pak zvolit antidepresivum z jiné skupiny.
Možností je mnoho, poraďte se se svým lékařem.
S pozdravem,
VP