Dotaz
Forzitia
Dobrý večer ,nejsem si jista ,u závislého člověka který bere ,od 15let.(Ted 29let).
Jestli prostě přestat brát,nebude fyzicky hodně nebezpečné ,zda li vůbec možné .?
PS(je na piku).
Předem díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom v podobě jako například u heroinu, tak jak to je známo z filmů. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete u kamaráda očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Může zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít. Bylo by rozumné, aby vyhledal nějaké odborné zařízení a nechal si pomoci.
Pokud byste si chtěla dojít osobně popovídat o tom jak být kamarádovi oporou a přitom se nezničit (což bych doporučovala), můžete se obrátit na jakékoliv zařízení pracující s uživateli návykových látek a využít poradenských služeb pro blízké osoby (nezávazně, bezplatně).
Pokud uvedete, jaká větší města máte poblíž, můžeme Vás vhodně nasměrovat. Když tak ještě napište.
S pozdravem, MK