Alkoholismus
Anicka
Dobrý den,
chtěla bych se prosím zeptat, jaká je v současné době situace ordinací pro alkoholismus a toxikománii v ČR?
A jak to funguje u dětí? V dětském detoxikačním centru?
Děkuji za odpověď. Anička

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Zajímalo by mě, proč to potřebujete vědět?
Není mi také zcela jasné, jaká situace těchto ordinací vás zajímá? Vzhledm k profilu naší poradny se vyjádřím k jejich dosažitelnosti.
Po letech útlumu jsou dnes adiktologické ordinace, ambulance a další adiktologické programy vcelku dobře dosažitelné. Obecně platí, čím větší aglomerace, tím větší koncentrace programů. Některé, například terapeutické komunity, jsou umístěny mimo velká města. Doléčovací programy naopak..., nízkoprahové programy pro aktivní uživatele bývají optimálně v místech koncentrace uživatelů. Konkrétní programy a jejich lokaci můžete najít například zde: http://drogy.net/databaze-kontaktu/.
Adiktologické služby nabízí řada psychiatrických ordinací a léčeben a jde o zdravotnická zařízení, nebo mají formu sociální služby dle zákona 108/2006 Sb. - https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=62334&nr=108~2F2006&rpp=15.
Pro nezletilé děti je programů méně. Detoxifikační jednotka je v Praze http://www.nmskb.cz/oddeleni/detox/, pobytových léčebných zařízení je poskrovnu - viz databáze. Detox slouží k detofikaci, nikoli k léčbě.
Pokud byste potřebovala doporučit konkrétní službu v konkrétním regionu, určitě ještě napište.
S pozdravem J.Chudomel