Prosím o Vas názor ci radu
evelin
Dobry den,
Nevim jak zacit tak na uvod pervitin uzivam (uzivala jsem) 3 roky.Nitrozilne i snupanim mam za sebou x leceni a detoxu vse pomohlo vzdxy jen na chvíli.nicmene jsem z toho uz venku. S cim se chci s Vami poradit je to, ze muj pritel,se kterým jsme brali spolu po nasi hadce a rozchodu prodelal toxickou psychozu,byl 3 tydny v psychiatricke lecebne. Myslela jsem si , ze se predavkoval, ale me i ostatnim tvrdi ze nic nemel a ze to prislo z niceho nic, ze po nem sli nadpozemske sily atd. Ze se proti nemu spikla policie spoutali ho a chteli ho zabit. Každopádně testy mel po umisteni do zarizeni ciste. Je tedy mozne ze cele toto byly nejake nasledky z brani i kdyz nic nemel? On tvrdi ze je to vse a pravda a ze se to stalo, ze o nas vedi atd.. je ted vymeneny proste slusny clovek,jak kdyby s ním opravdu nekdo neco udelal. Lekari to diagnostikovali jako psychozu nasadili prasky na schyzofrenii. Risperidon Virpham. Ty ma brat 3 denne bere si je ale jak chce ze se pry nechce podrizovat jejich pravidlum a ze vse bude v poradku kdyz bude dobry clovek. Obcas vykyvy nalad jsou. Myslite si ze se jeho stav muze zhorsit ? Dalsi vec na co bych seVas prosim chtela zeptat, mezitim co on byl hospitalizovany, brala jsem ve velkem mnozstvi nespala jsem 6 dni -nejdele zatim v mem zivote. Pak prislo neco co jeste nikdy obrovske halucinace nejde to ani popsat jak po nějakém LSD videla jsem opravdu nerealne veci a lidi hlasy.. pote tlak v hlave i v nosu jak kdybych ho mela preplneny a krk take. Natekle ruce. Zacala jsem smrkat a tahat ze sebe hleny, mela sem stracch ze se mi neco stane a chtela jsem to ze sebe dostat. Mohlo se jednat o predavkovani nebo jen nejaka schyza ?? Tahala jsem bezbarve slepené hleny. A cim byly ty halucinace. Od te doby se k tomu nechci priblizit. Nasledne na dojezdech , obrovska bolest hlavy jak kdybych mela natekly mozek, strach usnout oci velke pres celou zornici. Nevim jak si to vysvětlit za celou dobu se mi nic takoveho nedelo. Slysela jsem realne rozhovory lidi co znam a nebyli tam. Pritel tvrdi ze to vse bylo realne i ta psychoza, a ze to co ted se prodava jako PERVITIN neni pervitin , ani z mala. Ale nejaka neznama latka ktera z lidi udela smazky a postupne se chtějí jich zbavit fetaku. Za tu dobu jsem do sebe michala hodne jinych modelu , je to tim nebo je to vse cele pravda ? Nemela jsem oci jako po pervitinu ale jako po extazi. Jsem pres mesic ja i pritel cisti ale me obcas prepadne chut co s tim mam delat. Jak nejake abstaky ale pak kdyz si reknu jake by to byli nasledky tak si nedam, ale ta chut na to je nesnesitelna. Prosim o radu a co si o tom myslite DEKUJI

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotazy, kterých je celá řada.
Nejdříve k vám. Vaše konstatování, že jste "z toho venku" je falešná idea. Chápu, že poslední jízda tak, jak ji popisujete, byla asi dost nepříjemná. Halucinace mohly být způsobeny únavou, dehydratací, špatnou drogou, prostředím, a asi i dalšími vlivy. "Jenom schíza" je poněkud nedostatečné pojmenování. Máte toho prostě už dost, bez ohledu na to, zda jde o čistou drogu či nikoliv. Pokud se stále domníváte, že po vás někdo jde, že vám chce někdo ublížit, že někdo chce zlikvidovat feťáky, řekl bych, že jste stále na hraně latentní toxické psychózy. A tato se může někdy vyvinout v déle trvající psychotickou epizodu. Měla byste svůj stav probrat s odborníky. Doporučuji například ambulanci CADAS SANANIM, Žitná 51, Praha 1, telefon: 603 831 815, (http://sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html). Nebo pražské K-centrum na adrese Na Skalce 819, Praha 5 Smíchov, telefon: 605 240 501 (http://sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html). Více se dočtete v přiložených odkazech. Podobných pracovišť je v Praze více. Zde můžete v klidu a bezpečí svůj stav probrat s odborníky, protože takto přes internet to pokládám za nedostatečné, protože si prostě o vás nemůžeme spolu popovídat. Měl bych celou řadu otázek, které je třeba položit, abych mohl být k vaší situaci jasnější. Opravdu vám radím, abyste jim zavolala a stavila se na kus řeči. Vaše situace není nijak tragická, v  podstatě popisujete poškození /často přechodné, tedy vratné/ z užívání psychoaktivní drogy - pervitinu.¨
K vašemu příteli - začnu od začátku. Doporučuji totéž - návštěvu a odborníků a pravidelnou péči. Ano, podobná psychotická ataka může být způsobená i bez akutního užití drogy. Stav může odeznít, ale pravidelná a poctivě užívaná medikace bývá podmínkou.
Každý uživatel pervitinu dříve či později na takový limit narazí. Jde o to, že organizmus prostě není disponován tak, aby takovou dlouhodobou zátěž zvládal bez dalších zdravotních důsledků. Asi vás nepotěším, ale může to být ještě horší..., to opravdu chcete?
Dejte prosím vědět, jak se vaše situace vyvíjí.
Jakub Chudomel