tráva
bába
Dobrý den, vnučka víc jak 3 měsíce asi 5x týdně kouří \"trávu\". V prosinci jí bude 16 let. Zkusila i hašiš a extázi. Jakorodina jsme v zoufalé situaci..chová se jak hrdinka, která ví co dělá. Nedá se s ní rozumně mluvit,argumentuje,že ví co dělá,a kdykoliv může přestat.Jsme v koncích,léčbu odmítá,protože všechno podle ní přeháníme..atd..jsem babička,dcera se zhroutila. Nevíme jak dál..poraďte prosím

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud vnučka kouří marihuanu tři měsíce, pak je ještě ve fázi naprostého opojení drogou. Když se k tomu přidá konec školního roku, standardně i ve škole rozvolněný, nastávající léto a prázdniny, pak má - vlastně i celkem právem - pocit, že to není žádný problém, v ničem jí to nebrzdí a naopak jí to poskytuje spoustu příjemných pocitů. Pak není divu, že vaše starosti a domlouvání považuje za přehnané a nebere je vůbec vážně.  Většinou si začnou děti uvědomovat problematičnost drog, až když vidí první potíže - velké zhoršení ve škole, změnu atmosféry doma, finanční potíže, ztrátu přátel. Vnučka by tedy spíš musela pocítit, že se něco děje špatně, domlouvání, vysvětlování ani jiné snahy zapůsobit slovy nemají valný efekt.
Na každého platí trochu něco jiného. Myslím, že společně s někým zvenčí, kdo se v problematice orientuje, by se vám lépe podařilo vyznat se v celé situaci.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)