Pervitin a líčení se
Ich
Dobry den,
Chtela bych Vas poprosit o radu. Posledni dobou pokaždé, co si dam pervitin (at uz nespim jeden nebo tři dny), mam na obličeji takové \\\" dirky \\\", kdyz se nalicim, hned se mi smyva makeup, mam pocit, ze mam cervenejsi oblicej a celkove proste \\\" struktura \\\" mého obličeje je uplne jiná, nez normalne. i kdyz se maluju treba hodinu, furt je ten oblicej mastny a divny. Chtela bych Vas tedy poprosit, jestli si myslíte, ze by mi mohla pomoci nějaká kosmetika a nebo co mam delat? Samozřejmě vim, ze nejlepsi cesta by byla, kdybych to vubec nebrala, ale vzdávat se toho nechci. Dost mi záleží na tom, jak vypadam a proto to řeším, i kdyz pro někoho je tohle na pervitinu to nejmenší zlo. Děkuji za odpověď a omlouvám se, ze Vas otravuji s něčím takovym, ale bohužel uz vazne nevim, co bych mohla delat lip, aby mi můj oblicej přišel stejný, jako v jiné dny. Driv jsem se dokonce těšila na to, az se namaluji pod vlivem, protoze jsem do toho byla vic zazrana a výsledek byl mnohem lepsi, nez ve dny, kdy jsem nebrala. Ted se toho ale vždycky bojim, ze zas budu roztekla, červená a tak. Děkuji, hezky zbytek dne.))

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaši starost, trápení i bezmoc. Podobné projevy, bohužel, k užíváním pervitinu velmi často patří. Nejste tím, kým jste byla dříve a pervitin, s velkou pravděpodobností i závislost, si vybírají nekompromisní daň.
Vaše tělo, ale zejména psychika, Vám dává jednoznačně najevo a vysílá zprávu, že pro Vás pervitin není to pravé ořechové. Nemám v úmyslu Vaše současné problémy a popsanou potíž zlehčovat, naopak, ale budete li v užívání pervitinu pokračovat, nebo si alespoň na co nejdelší dobu, nedáte od pervitinu "oraz", počítejte s tím, že přijdou na řadu daleko závažnější problémy.
Chápu Vaše rozhodnutí od užívání neustoupit, stejně, jako ztrátu schopnosti si poručit, nebo ovlivnit průběh intoxikace. Pervitinové "záseky", nejen tohoto typu, velmi často předchází psychickým poruchám, případně souvisí s nastartováním psychických onemocnění, jejichž léčba může být velmi obtížná.
Doporučuji Vám proto co nejdříve kontaktovat odbornou podporu a pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa. V našem kontaktním centru se spodobnými projevy u klientek, ale i klientů, závislých na pervitinu, setkáváme. Řadě z nich, dokázal náš lékař pomoci, a to i přesto, že neabstinují. Předpokladem byla vstřícná spolupráce a alespoň nějaká spolehlivost. Minimálně v tom, že docházeli na konzultace s psychiatrem - adiktologem, alespoň nějaký čas, tak, jak se domluvili.
Někteří vypadali často tak, že pro ně bylo velmi těžké, vyjít při svém vzhledu na ulici. Dnes jsou, alespoň, co se tohoto typu sebepoškozování týče, stabilizovaní, obličeje, nebo jiné části těla, mají zhojené.
Postup  a výsledný efekt, bývá individuální, jak jsem psal, důležitou okolností pro stabilizaci, byla jejich ochota, něco užitečného pro sebe udělat, dělat...
Zajděte, nebo telefonicky kontaktujte pracovníky nejbližšího bezplatného zařízení, které pracuje s uživateli návykových látek, a domluvte si termín schůzky, konzultace s jejich psychiatrem, pokud je součástí týmu, nebo si nechte doporučit externího odborníka. Nesejde na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo AT poradnu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatná zařízení, která mohou poskytovat i anonymní služby, obratem pošleme.
Jak potřebné kontakty, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít služeb našeho kontaktního centra, v jehož týmu je zmíněný specialista, který ordinuje každou středu, od 13 hodin, do 17 hodin. Lepší je se objednat, ale zajít za mím lze i rovnou, bez objednání, s vyhlídkou, že budete možná chvíli čekat:
Kontaktní centrum (KC) sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Objednat se můžete i do některé, z našich pražských ambulancí:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Adresa 1:
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
Adresa 2
Spálená 12
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Pokud se hned nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozvou se Vám, jak nejdříve to bude možné.
Užitečné odkazy:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
Přeji Vám vše dobré, budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Hodně štěstí, Amrit Sen.