nevim jak dal
Bubky
Dobry den chtely bi jsme se z mim pritelem zeptat jestly je mozne mit spilecnej pokoj? Protoze jsme spolu jiz 10 let a sme na sobe zavisle a jeden bez druheho to podstoupyt nedokazem dekuji Monika xxxxxx

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Moniko,
díky za dotaz.
Ačkoliv to z vašeho dotazu není úplně zřejmé, tak protože jsme drogová poradna, domnívám se, že máte na mysli společný pokoj s přítelem při léčbě závislosti na drogách.
Musím vás zklamat. Pokud je mi známo, tak společný pokoj pro partnery žádné léčebné zařízení nenabízí. Ale myslím, že to nemusí být ani překvapení, ani na překážku. Kdybyste si oba například zlomili nohu, také byste v nemocnici nebyli spolu v pokoji..., že? Jsou léčebny, například v Jižních Čechách v Červeném Dvoře, kde je zvlášť ženské a mužské oddělení. Tedy byste tam asi mohli být spolu, ale každý na jiném oddělení.
Zároveň si myslím, že pokud chcete takovou léčbu podstoupit, není úplně dobré být s partnerem. Od vaší (či jeho) léčby to může odvádět pozornost, neumožní vám se plně zabývat tím, proč tam budete - tedy léčbou své závislosti. Více informací a kontaky o zmíněné léčebně nadete zde: http://cervenydvur.cz/.
Podobných zařízení, nebo i terapeutických komunit, je v Čechách více. Možná byste se měli, a to klidně můžete i s přítelem, zastavit v nějakém Kcentru (pražské najdete na této adrese: Na Skalce 819/15, Praha 5 Smíchov, telefon: 605 240 501). Zde se můžete podrobně informovat o velmi širokém spektru léčby, zjistit podmínky, které pro nástup do každé z nich jsou. Nakonec vám pracovníci i ochotně a rádi vybranou léčebnu či komunitu pomohou kontaktovat a pomohou i domluvou nástupu.
Je to skvělé, že se myšlenkou zbavit se drog zabýváte, máte moji podporu. kdybyste ještě něco potřebovali vědět, určitě napište.
J.Chudomel