Alkoholismus?
Ála
Dobrý den,
mám takový dotaz ohledně své konzumace alkoholu. Ono to asi souvisí s tím, co se všechno událo. V jednom měsíci jsem totiž přišla o práci, kterou jsem měla ráda, rozešli jsme se s přítelem a soused mi totálně vytopil byt. Od té doby se snažím nějak utíkát od starostí pryč. Skoro každý den si koupím lahev rumu nebo vodky a snažím se nějak uklidnit. Také ráda navštěvuji herny, jsem u automatů schpná sedět do tédoby dokud mi nedojde veškwrá hotovost v peněžence. Momentálně nemám plnohodnotnou práci, mám občas nějakou brigádu, často si půjčuju peníze od známých. Moji příbuzní se začínají stranit, jediný, kdo je se mnou stále v kontaktu je můj o rok mladší bratr, který se mi snaží pomoct. Já nevím, nechci skončit špatně a díky němu si to i uvědomuji. Jsem na tom opravdu tak špatně? Děkuji za odpověď,
Alena

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Aleno,
díky za dotaz.
Ano, vaše situace je vážná a může být ještě o něco horší. Souhlasím s vámi, že kombinace ztráty práce, partnera a "živelné pohromy" je dost těžká životní situace. A vaše reakce, tedy zvýšená konzumace alkoholu a útěk do herny, také není až tak výjimečná. Vzhledem k tomu, že píšete tento dotaz, však vaši situaci rozhodně nepovažuji za neřešitelnou. A čím později ji začnete řešit, tím to bude obtížnější. Budete dlužit více peněz. Budete z pití zdevastovanější a zdevastovanější a mohou přijít zdravotní komplikace. Lidé ve vašem okolí se od vás ještě více odkloní. Přestanete si vážit sebe sama. A mohl bych ve výčtu negativ pokračovat. Vám však vaše současná situace nevyhovuje a zde je základ pro změnu. Nepíšete, odkud jste, ale najít dnes práci není složité, pakliže se o to opravdu snažíte. Tím byste měla začít. Jakmile budete mít práci, zbyde vám daleko méně času a energie na to, abyste se ničila, litovala a utíkala před realitou.
Nepíšete, jak přesně se vám bratr snaží pomoct. Vlastně nevím, co vám nejde, ale pokud se necítíte na to, abyste svoji situaci zvládla sama, určitě je řada míst, kam se můžete pro pomoc a podporu obrátit. Ať to jsou formálně odborná pracoviště (psycholog, psychiatr, Úřad práce, AT či adiktologické ordinace  - řadu kontaktů můžete najít zde: http://www.alkohol-alkoholismus.info), tak méně formální - např.: http://www.anonymnialkoholici.cz/). Také můžete napsat, ve kterém regiunu žujete a já vám mohu nějaký kontakt doporučit.
Jak špatně na tom jste posoudit nedokážu. Řešíte kumulaci obtížných životních situací, která občas potká každého z nás. Myslím, že máte na to, abyste vše zdravě vyřešila. Pokud totiž budete ve vašem současném stylu pokračovat, asi vám bude ještě daleko hůř, než li je teď a cesta vzhůru bude ještě složitější.
Budu rád, když dáte vědět, jak jste na tom. Co se vám daří. Ano...?
S pozdravem J.Chudomel