Pomocná ruka
Dan
Dobrý den, již delší dobu víme, že tráva je na běžném pořádku, stále jsme si mysleli z jeho ujištění, že všeho nechá až... Jenže jakákoliv diskuze na toto téma byla předem odmítána z jeho strany, dnes skoro ve dvaceti vzdal škol, po tté co doma vzal peníze pro svoji potřebu i přes kapesné a odešel z domu za partou. Komunikace je možná pouze ve smyslu, vyprat prádlo a najíst když jej okolností donutí. Navázat na nějakou dohodu nebo motivaci nezabírá, vždy v tom je záměr se dostat domů a něco zpeněžit. Do žádného zařízení jej nedostaneme, má problém s dodržováním pravidel a autority neuznává, jakákoliv nabídka na pomoc odmítá a ne přizná si že má problém, popře užívání tvrdší drogy než trávy. Informaci máme z doslechu ale je evidentní, že něco užívá. Tvrdě jej odmítnout nebo občas nakrmit, pokud sám požádá? Domu by se vtatit chtěl, ale máme hrůzu, že se vše bude opakovat a válet se doma přes den s tím že večer si půjde za partou se nám nechce. Upřímně jsem měkký na to jej nechat na ulici. Obava že se dostane na sikmejší plochu je velká. Jak komunikovat pokud odmítá cokoliv ze strany řidičů?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu Vaši starost, že se bude situace zhoršovat, když odmítnete "pomoc". Na druhou stranu zkušenosti jsou takové, že péčí a mírněním obtíží se pádu nevyhnete, jen prodloužíte dobu pádu a zmírníte jeho trajektorii - tedynebude  tak strmý, ale o to to bude trvat déle. Nechat se tedy využívat a tím umožňovat dítěti snadnější život s drogami většinou nebývá moc účinné. Samozřejmě každá rodina je jiná, záleží na mnoha okolnostech (jiné je to např. v případě, kdy je k užívání drog přidružená nějaká závažná psychiatrická diagnóza). Proto bych doporučovala probrat Vaši konkrétní situaci podrobně a osobně a pokusit se nalézt s odborníkem konkrétní kroky právě a jen vhodně pro Vás. Můžete se obrátit např. na Kontaktní centrum RIAPS v Trutnově, kam se ibjednáte na tel. 731 441 267.