odpověď na dotaz : Lze někam zavolat? (681903)
Michal
Děkuji za odpověď a hned se vyjádřím k Vašemu prvnímu odstavci.
PČR jsem zavrhl, protože byť jsem to nenapsal, tak ten pán byl kontrolován strážníkem Městské policie a byl vykázán z místa.Jenže les je les a tak se pán očividně přesunul jen o pár křoví dále, kde jsem jej pak potkal později opět já (toho strážníka jsem tam také poslal já, obchází sám les a potkáváme se).
Pán mluvil zřetelně, byl \"při smyslech\" a bláznivě se nechoval, proto ho policista jen vykázal a tudíž jsem i já zavrhl záchranku (už jsem volal opilému duchodci sanitku a vím co to obnáší).
Co se týče oblasti, jedná se o Bělský les v Ostravě Výškovicích.
Jinak pána jsem tak nenechal.Před setměním jsem za ním byl a vedli jsme vcelku \"normální\" rozhovor až na excesy, kdy byl mimo realitu a nazýval mě Imrou a tak různě.
Celkově jsem z něj dostal, že má velké trápení, jak doslova řekl, a že je mrtvola.Takže je zřejmě nemocný.Celkově ten \"shit\" jak opět doslova Toluen nazval, čuchá už déle.
Dopadlo to tak, že jsem ho skoro přemluvil at jde domů a když hledal cigarety tak jsem mu ten Toluen vylil a vyhodil poslední sáček.Proběhlo to bez dramatu, pán už rezignoval, dost jsem na něj mluvil.
Co se dělo pak už nevím, nechal jsem ho střízlivět.Uvědomoval si kde je a že má jít domů, takže si myslím, že pro včerejší večer lhostejnost nezvítězila, ale bez ohledu na toto, bude tento příběh smutný se smutným koncem.
S pozdravem
Michal T.

Odpověděl: Amrit Sen
Michale, opět Vás zdravím.
Díky za doplnění informací, teď už mi dává celý příběh smysl. Podle všeho, jste se angažoval více, než dost, máte můj obdiv a respekt.
Pokud byste měl, pro klid duše, chuť a potřebu ještě něco podniknout, můžete zkusit kontaktovat některý z ostravských terénních programů, popsat situaci, pána i místo a s jejich pracovníky vyjednat, aby se za nešťastníkem vypravili, a případně mu nabídli praktickou, terapeutickou, či duchovní podporu, nebo prostou lidskou pomoc.
Kontakty:
Terénní program RenarkonTerénní program Renarkon
Vedoucí: Bc. Andrea Musiolová
Zengrova 69
702 00 Ostrava - Vítkovice
Mobil: +420 774 719 357
E-mail: tpo@renarkon.cz
Web: http://www.renarkon.cz/
http://www.renarkon.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=13&Itemid=203
Provozní doba: Pondělí - pátek: 8:00 - 16:00
Kontakty na terénní pracovníky:
+420 774 719 356 - Fabián, +420 724 148 878 - Marek
+420 608 524 660 - Nikol, +420 774 719 357 - Andrea
+420 602 438 732 - Mirek
Kontakty na terénní pracovnice pro sociálně vyloučené lokality:
+420 608 873 522 - Marcela
+420 608 533 609 - Jarmila
Armáda spásy - služby a terénní programy Ostrava:
Web: http://armadaspasy.cz/
http://armadaspasy.cz/pobocky/ostrava/
http://armadaspasy.cz/pomahame-vam/socialni-sluzby/lide-se-zavislostmi/
http://armadaspasy.cz/pomahame-vam/socialni-sluzby/lide-bez-domova/
Sociální služby pro muže
U Nových válcoven 347/9
709 00 Ostrava-Mariánské Hory
Telefon:  +420 773 770 100
E-mail: cssostrava@armadaspasy.cz
Sbor a komunitní centrum Ostrava-Poruba
Marie Majerové 1733/6
708 00, Ostrava-Poruba
Telefon: +420 773 770 130
E-mail: sbor_ostrava@armadaspasy.cz
Moravská Ostrava a Přívoz
Palackého 25
702 00 Ostrava
Mgr. Barbara Janiczková - vedoucí přímé práce
Telefon: +420 773 770 137
E-mail: barbara.janiczkova@armadaspasy.cz
Bc. Karolína Zmijová, DiS. - terénní sociální pracovnice
Telefon: +420 773 770 380
E-mail: karolina.zmijova@armadaspasy.cz
Povozní doba:
pondělí 8:30 - 11:30, 12:30 - 17:00
úterý 8:30 - 11:30, 12:30 - 15:30 terénní práce
středa 8:00 - 15:00 terénní práce
čtvrtek 8:00 - 15:00 terénní práce
pátek 8:00 - 14:00 terénní práce
Ostrava - Ostrava Poruba
Dělnická 313/48
708 00 Ostrava
Mgr. Judita Kachlová - vedoucí přímé práce
Telefon: +420 773 770 379
E-mail: judita.kachlová@armadaspasy.cz
Mgr. Kateřina Cieslarová - terénní sociální pracovnice
Telefon: +420 773 770 138
E-mail: katerina.cieslarova@armadaspasy.cz
Bc. Martin Foltýn - terénní sociální pracovník
Telefon: +420 773 770 330
E-mail: martin.foltyn@armadaspasy.cz
Provozní doba:
pondělí 8:00 - 15:00 terénní práce
úterý 8:30 - 11:30, 12:30 - 17:00
středa 8:00 - 15:00 terénní práce
čtvrtek 8:30 - 11:30, 12:30 - 15:30 terénní práce
pátek 8:00 - 14:00 terénní práce
Ostrava - Ostrava Jih
Volgogradská 2464/16
700 30 Ostrava - Zábřeh
Mgr. Iveta Malíková - vedoucí přímé práce
Telefon: +420 773 770 136
E-mail: iveta.malikova@armadaspasy.cz
Bc. Luciana Vadinská, DiS. - terénní sociální pracovnice
Telefon +420 773 770 384,
E-mail: luciana.vadinska@armadaspasy.cz
Ivana Palubjáková, DiS. - terénní sociální pracovnice
Telefon: +420 773 770 381
E-mail: ivana.palubjakova@armadaspasy.cz
Mgr. Jana Pinďáková - terénní sociální pracovnice
Telefon: +420 773 770 382
E-mail: jana.pindakova@armadaspasy.cz
Michal Bocek - terénní pracovník v sociálních službách
Telefon: +420 773 770 139
E-mail: michal.bocek@armadaspasy.cz
Provozní doba:
pondělí 8:00 - 15:00 terénní práce
úterý 8:00 - 15:00 terénní práce
středa 8:30 - 11:30, 12:30 - 17:00
čtvrtek 8:30 - 11:30, 12:30 - 15:30 terénní práce
pátek 8:00 - 14:00 terénní práce
Charitní dům sv. Benedikta Labre - Terénní programy Charita Ostrava
Lidická 773/54
703 00 Ostrava - Vítkovice
Vedoucí střediska, soc. pracovník: Mgr. Ivo Křížka
Telefon: +420 733 444 059, +420 733 444 069
E-mail: cho.benedikt.tp@charita.cz
Web: http://ostrava.caritas.cz/
Ještě mě napadlo, Ostravu, ani Ostravsko moc neznám, zkusit zajít za duchovním nejbližší farnosti. Možná bude pro duchovního, nebo místní farníky snažší se zkusit pánovi pověnovat a nabídnout mu pomoc, než pro sice zkušené, a jistě milé profesionály z končin, do jejichž působnosti prostor, který zmiňujete, možná nespadá. Ze zkušenosti vím, že záleží na lidech a jistě se ve zmíněných službách najdou tací, kteří se za pánem vypraví i tak.
Každý člověk je více, či méně, ale přeci jen svobodný ve svém výběru. Nevím, možné je i to, že bude pro zmíněného nešťastníka nejlepší, když mu dá "svět", pokoj.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.