abstaky
joplin
Zdravim,moc si vazim vasi rozsahle odpovedi a pomoci,poprve jak jsem si to cetla sem si rikala ze asi to nebude tak hrozne stou psychikou ale asi uz to zacina,zatim se drzime 18den ale!!!samozrejme berem prasky tramadol to bychom asi nezvladli,zatim abstak neodchazi.S poradnou pritel nesouhlasi mysli ze to zvladnem.Ja mela driv problem i s pervitinem ale 10let neberu ale zacala sem mit chut i na nej.Pokud se to bude zhorsovat tak se ozvu ,jsme od Kromerize a tady urcite nejaka poradna bude?Je to opravdu hrozne ,nekonecne.Urcite obcas napisu,zatim moc dekuju.

Odpověděl: Amrit Sen
Joplin, zdravím Vás.
Obdivuji Vaši odhodlanost a nasazení. Osvobozovat se společně, ve dvou, v partnerském vztahu, je vždy o mnoho těžší, než když se se závislostí potýká každý sám za sebe.
Ne nadarmo, je v léčebnách a terapeutických komunitách, kde je společná podpora spolupacientů, či spoluklientů, užitečným přínosem, až na naprosté výjimky, léčba lidí v parnerském vztahu kontraindikací.
Ze zkušenosti víme, že je téměř pravidlem, že podobné pokusy končí neúspěchem. Zkušenost bývá většinou nepřenosná, možná si i Vy potřebujete ozkoušet, že tudy cesta nevede.
Mám za to, že si přece jen necháváte nějaký prostor pro vlastní názor a aktivity, protože kdybyste jen kopírovala názory přítele, tak nám nepíšete.
Že Váš přítel zavrhl kontakt s odbornou podporou, přeci neznamená, že to nemůžete zkusit Vy.
Nic za to nedáte..., tedy kromě trochy energie a odvahy. Nemáte co ztratit. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, získáte přijetí, pochopení, užitečné informace, podporu a pomoc, včetně obdivu a respektu, že jste dokázala přijít sama.
Může jít o zcela nezávaznou anonymní konzultaci, nikdo Vám nebude nic podsouvat, přemlouvat Vás, natož do čehokoli nutit.
Nejlépe si předem telefonicky domluvte termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, jak ji řešit. Jak minimalizovat rizika relapsu a recidivy, při minimalizaci útrap a trýzně. Dozvíte se, jak ku prospěchu věci komunikovat s přítelem i okolím, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Seznámí Vás s možnostmi, jak se můžete pokusit přítele motivovat ke změnám, které každému z vás k udržení abstinence pomohou, případně k jeho kontaktu s odbornou službou.
Bylo by velkou chybou, setrvávat ve stavu, který popisujete, když se nabízí možnost úlevy. I kdybyste obstála v zápase s fyzickou závislostí, po 15 letech na opiátech, ten skutečný boj, někdy s plíživým, "převlečeným" nepřítelem, jakým psychická závislost dokáže být, teprve přijde, byť se bude zdát, že už je dobře. Takto ve dvou, bez potřebné "výzbroje", jste pro ni velmi snadnou kořistí.
Na začátku pozitivních změn v životě závislých, bývá přiznání si bezmoci. Nejspíš jste tímto úsekem zatím ani jeden neprošel. K této fázi, pokud má být startem ke svobodě, patří i kontakt s odborníky, nebo společenstvím svépomocně se uzdravujících závislých.
Kontakty:
Kontaktní centrum Plus
Ztracená 63
767 01 Kroměříž
Telefon: +420 573 336 569
Vedoucí: +420 734 237 840
E-mail: kc.km@kromeriz.charita.cz
Web: http://kontaktni-centrum-plus.webnode.cz/
Provozní doba: Po - Pá 9 h - 16 h
Terénní pracovníci:
Honza: +420 737 929 332,
Kristýna: +420 773 454 862
Poradenství, terapeutické centrum Podané ruce
Prusinovského 185/7
(u Riegrova náměstí, napravo od ČSOB, vchod je z ulice Dobrovského)
767 01 Kroměříž
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/ambulance-adiktologie-zlinsky-kraj/
Mgr. Kosíková; vhodné se předem objednat na tel. +420 778 417 681
Kontaktní centrum ONYX
Gahurova 1563/5
760 01 Zlín
Telefon: +420 774 256 540
E-mail: kc@onyxzlin.cz
Web: http://www.os-onyx.cz/kontakt/
http://www.os-onyx.cz/kontaktni-centrum/kontakt-a-provozni-doba/
Provozní doba:
Pondělí: 8:30- 12:00 13:00- 18:00
Úterý: 8:30- 12:00 13:00- 16:00
Středa: 8:30- 12:00 13:00- 18:00
Čtvrtek: 8:30- 12:00 13:00- 16:00
Pátek: 8:30- 12:00 13:00- 16:00
Kontaktní centrum Podané ruce
Šromova 136
686 01 Uherské Hradiště
Telefon: +420 777 454 795
E-mail: kcentrum.uh@podaneruce.cz
Vedoucí: Bc. Jakub Mořický
Telefon: +420 737 641 727
E-mail: moricky@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-charac-uherske-hradiste/
Provozní doba: Pondělí - pátek: 8:30 -17:00
Individuální poradenství:
Úterý a čtvrtek jen předem domluvená
Pondělí: 11:00 - 16:30
Úterý - pátek: 9:00 - 16:30
AT ambulance Psychocentrum Zlín
Osvoboditelů 91
760 01 Zlín
Telefon: +420 577 220 634
Mobil: +420 737 038 850
E-mail: info@psychocentrumzlin.cz
Web: http://www.psychocentrumzlin.cz/
Provozní doba:
Pondělí - pátek: 8:00 - 18:00
Na nic nečekejte, zavolejte a domluvte si termín schůzky.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i příteli vše dobré, držte se, držím palce!
Amrit Sen.