Zavislost
Paja P
Dobrý den,
nevím si rady se svým manželem.Je závislý na pervitinu, což proklada kouřením trávy a i přesto, že dříve alkohol vůbec nevyhledaval,tak poslední dobou i hodně pije.Máme 9 letého syna a se situací si už nevím rady.Ohledně užívání mi lže,ale co vím tak s pervitinem měl zkušenost jiz před 7 lety,po te se k němu cca po 2 letých intervalech vracel,před 5 lety dokonce přestal na rok pracovat a na mě nechal veškerou zodpovědnost i příjen domácnosti.V období uzivani mi byl též nevěrný.Vše jsme se snažili prekonat a před rokem a půl se vzali.Před rokem
přišla ale opět nevěra z jeho strany a po chvíli jsem se dozvěděla, že opet litá v drogách (rok,možná dele).Celý rok jsem se snažila při nem stát,prosila ho,ať mi nelže, jinak ho nebudu moct podporovat.Za celou dobu mi ani jednou nerekl popravdě, že je pod vlivem.Pak na něj přijdou depresivní stavy, kdy mi donekonečna vyčítá, že ho dostatecne nepodporuju a nemiluju ho, dělá mi scény i v noci , pak me Prosí o poslední šanci, že s tim chce prestat a nechce o nás přijít. Ale všechno je pořád dokola.Odstehovat se nechce a jen mi vyhrožuje, že se zabije a ze mu nemužu brát syna,což ani nechci,ale zároveň nechci,aby ho syn takhle viděl. Prosím o radu,jak situaci řešit, jsem na dně. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že manželovy problémy už trvají hodně dlouhou dobu a nebudou mít jednoduché řešení. Je obdivuhodné, že při něm stále stojíte, i když Vás tolikrát zklamal. Určitě je třeba situaci nějak řešit, jak kvůli Vám tak kvůli synovi, pro kterého je takové prostředí velmi zatěžující. Abyste zvolila nejlepší kroky, jak dál, bylo by třeba situaci probrat mnohem podrobněji, než jak to umožňuje naše internetová poradna. Doporučovala bych objednat se do některého ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám uživatelů.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče a blízké, která funguje bezplatně a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)