abstinenční příznaky
libas
Dobrý den, po zdravotních problémech (malá plicní embolie, beru léky na ředění krve Eliquis) jsem se rozhodl přestat s kouřením marihuany. Kouřil jsem denně asi 8 let. Již už 15 dní abstinuji. Mívám stavy kdy mám pocit že se mi rozbuší srdce, začnu rychleji dýchat, mám takový divný pocit na prsou a začnu se potit, mám studené končetiny a cítím se divně. Patří to k abstinenčním příznakům? Nějaký psychický stav? Když jsem prodělal embolii, tak EKG jsem měl v pořádku. Nebo mám opět navštívit lékaře aby udělal nějaké vyšetření. Většinou se to projevuje ve večerních hodinách. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nebylo by zcela profesionální diagtnostikovat váš problém takhle na dálku. Na jednu stranu by mohlo jít o něco "lehkého", na stranu druhou by se stavy mohly vracet a gradovat. Obecně mohu říci jen to, že může jít o stav, který souvisí jak s prodělanou embolií, tak s vysazením marihuany; stejně tak ale nemusí souviset ani s jedním. Nejlepší by bylo obrátit se na vašeho ošetřujícího lékaře, třeba na toho,který vám předepisuje Eliquis, a vše s ním probrat. Zamyslete se nad tím, kdy přesně se stav objevil poprvé, jestli ho neznáte i z minulosti, jak vypadá váš večer a kdy k tomu dochází apod. Nebojte se lékaři narovinu přiznat i to, že jste před pár týdny vysadil marihuanu. Hlavu vám za to trhat nikdo nebude. Ale pro pochopení toho, co se s vámi v tuto chvíli děje, to může být podstatné.
Je možné, že samotný rozhovor s lékařem vás uklidní a stavy zmizí. Je ale také možné, že mají jinou příčinu. Proto doporučuji věc nezanedbat. Jde o to, aby se stavy nehoršily, případně nestaly chronické. Takové situace se pak řeší mnohem hůř a déle. Pokud se vám podaří věc zachytit v počátku, máte větší šanci na rychlé zlepšení.
Pokud nemáte lékaře, kterému byste mohl důvěřovat a svěřit se, pak napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, resp. jak jste na tom s dojezdem do Prahy.
S přáním, ať se vše brzo srovná,
Gabriela Minařík.