Finance
Klára
Dobry den, chtěla bych se zeptat, zda je léčba hrazena pojišťovnou a nebo si léčbu hradí sám pacient? Případně zda -li způsob hrazení záleží na případu?
Pokud ano, tak dle jakých kritérii se to rozhoduje?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Kláro, opět Vás zdravím.
Zřejmě nedopatřením jste totožný dotaz zadala opakovaně. První verze je již zodpovězena, pro jistotu odpověď kopíruji i sem. Kdyby něco, ještě napište.
MK
Kopie:
Je více možností léčby lidí, kteří bojují s drogovou závislostí. Záleží na tom, zda se jedná o zdravotnickou nebo sociální službu, nebo o soukromý sektor.
Zdravotnické služby představují detoxifikační jednotky určené k překonání abstinenčního syndromu a psychiatrické léčebny, ve kterých se nejčastěji poskytuje krátkodobá tří/čtyř měsíční léčba. V těchto institucích je většina nákladů placená ze zdravotního pojištění, standardně jako v jakékoliv jiné nemocnici.
U terapeutických komunit (dále jen TK) si léčbu hradí klient většinou sám. Ceny za pobyt jsou různé, záleží na konkrétní komunitě. V případě špatné sociální situace klienta je možné hradit náklady za pobyt ze sociálních dávek.
Pro Vaši lepší orientaci přikládám odkaz jak je to například v našich komunitách provozující organizace SANANIM, která mimochodem provozuje i tuto Drogovou poradnu, kam jste napsala.
TK Němčice: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/ceny-sluzeb.html
TK Karlov: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-mladistvych/ceny-sluzeb.html
Další možnost je léčba v soukromých klinikách, kde se léčba pohybuje v řádu desítek tisíc za měsíc.
Mějte se zatím hezky, pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte se ještě ozvat.
S pozdravem, MK