Fenixovy slzy, vliv na sperma
Tomas
Dobry den, rad bych si overil nasledujici:
muze mit uzivani tkz \"Fenixovych slz\" vliv na spermie v tom smyslu, ze by v pripade otehotneni byl plod(dite) nejak poskozeny? Ve Vasi poradne jsem nasel nekolik dotazu, ktere se zabyvaly tim samym v souvislosti s marihuanou(tedy zda muze mit marihuana takovy vliv na spermie, ze by v pripade otehotneni hrozilo diteti nejake riziko). Jestli jsem to pochopil spravne, tak v pripade marihuany takove riziko nehrozi, hadam tedy, ze v pripade \"Fenixovych slz\" take nehorzi? Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Tomáši, zdravím Vás.
O tom, že by mělo užívání THC, tedy i "Fénixových slz", jak se někdy říká kanabinolovému oleji, extrahovanému z rostlin marihuany, otcem, přímý vliv na zdraví dítěte, doposud nebyly odborně publikovány.
Co je však jisté, že zejména dlohodobější, pravidelné kouření marihuany, nebo užívání THC jinou formou, má neveselý vliv na mužské spermie. Ty deformuje, způsobuje "řídnutí" spermatu, tedy snižuje jejich počet v ejakulátu. Zároveň má negativní vliv na pohyblivost spermií, kterým jejich "lenost", ubírá na schopnosti oplodnit ženské vajíčko.
Jednou větou, pravidelné a dlouhodobější užívání THC může mít, a mívá, přímý vliv na mužskou potenci, snižuje schopnost muže partnerku oplodnit.
Jiné je to však u matek, zejména pokud jde o aktivní uživatelky THC v době těhotenství. O možných negativních dopadech na plod a jeho zdravý vývoj, není pochyb.
Přikládám pár odkazů k této a příbuzné problematice:
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/25388/darcovstvi-sperma-a-thc.html
http://www.legalizace.cz/konopi/konopi-jako-droga/ucinky-dlouhodobe-uzivani/
http://www.rozhlas.cz/cb/zdravicko/_zprava/marihuana-nici-spermie-muzskou-plodnost-snizuje-i-alkohol-a-nadvaha--1698939
http://www.zdravotnickydenik.cz/2015/09/pravidelni-kuraci-marihuany-maji-nizsi-pocet-spermii-jejich-plodnost-je-ohrozena/
https://www.extc.cz/poradna/?category_id=57&theme_id=60
https://www.extc.cz/poradna/?p_keywords=hulen%C3%AD+po%C4%8Det%C3%AD&search=Naj%C3%ADt
https://www.europe-pharm.com/cz/marihuana-plodnost-mu%C5%BEe
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/627/marihuana-a-impotence.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/25067/vliv-thc-na-plod.html
http://www.osel.cz/2034-koureni-marihuany-muze-poskodit-zarodek.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/538-tehotenstvi-na-trave
http://www.akademon.cz/article.asp?source=mar
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.