Absces flegmóna odpovědět na odpovědět
Bengoro
Dobrý den pane Ahmed ta boule mi splaskla ale nevím co je ta flegmóna prý se nemusí nijak projevovat a můžu ji mít je to neohraničené onemocnění jak to můžu zjistit že to mám a když mi ta boulička zmizela nejedná se o absces ? Předem děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Bengoro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Vycházím z předchozí komunikace a předpokládám, že Váš dotaz míří na mně, přestože jste mi zkomolil jméno.
Jak jsem psal, takto na dálku není možné určit, o jaký konkrétní zdravotní problém šlo, nebo jde. To může vyhodnotit pouze lékař při osobní návštěvě a vyšetření, případně odborný zdravotnický personál specializovaných zařízení a služeb.
V úvahu přichází i možnost, že Vám praskla při aplikaci céva, která se naštěstí zdárně hojí. Pravděpodobnější bude, že jste si zanesl infekci, nebo chemickou, či fyzikální nečistotu vpichem, nebo "nečistým materiálem", případně si jinak podráždil, narušil místo a okolí vpichu.
Odkazy s podrobnými informacemi ke zdravotním problémům, které by přicházely v úvahu, jejich léčbě i prevenci, jste dostal v předchozí odpovědi.
Pokud Vám boule splaskla, postižené místo není horké, ani zarudlé, průběžně, ani na dotyk nebolí, nemáte zvýšenou teplotu a cítíte se dobře, pak o flegmonu nejde. Zřejmě jde, nebo šlo, o absces, který se hojí lépe a dříve, než se stačil mocněji rozvinout.
Do postiženého místa, ani jeho okolí, si na co nejdelší čas určitě injekčně neaplikujte.
Každá intoxikace, natož průběžnější užívání drog, je zátěží pro organismus a podkopává funkci imunitního systému, tedy obranyschopnosti organismu. Pokud nehodláte hojení komplikovat a protahovat úzdravu, bude nejlepší, když se na co nejdelší čas vyhnete drogám úplně.
Jak vidno, k lékaři jste nešel. Doporučuji Vám tedy dbát všech zásad bezpečnějšího užívání, speciálně pokud jde o intravenózní aplikaci. To znamená, kromě jiného, používat vždy novou, nikdy nepoužitou sterilní stříkačku a jehlu, stejně tak i speciální, k tomu určenou aplikační vodu, včetně dalších parafernálií, které zdarma dostanete v kontaktních centrech, nebo od pracovníků spádových terénních programů. Před aplikací nezapomeňte místo vpichu vydezinfikovat a aplikovat, v rámci možností, pouze "důvěryhodný materiál".
Neusněte na vavřínech. Příště jděte k lékaři, nebo se nechte co nejčasněji ošetřit zdravotnickým personálem kontaktních center, protože v opačném případě, byste mohl přijít o ruku, nebo jinou končetinu, případně o život.
Kdyby se stav postiženého místa, jakkoli zhoršíl, upalujte k lékaři, nebo přinejmenším do nejbližšího káčka. Jak najít kontakty na všechny potřebné služby a zařízení v republice, už také víte.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy fit,
Amrit Sen.