Dítě
Pepan
Dobrý den mame 15leteho syna zjistila jsem že užívá drogu s názvem koule.pozoruji změnu už jeden měsíc v jeho chování .co stím máme ho dát na léčení či postupovat jinak.dekuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
koule se slangově říká extázi. Většinou se jedná - z povahy této drogy - o experimentování a rekreační užívání, tedy obvykle víkendově, v souvislosti s nějakou hromadnou zábavou, jako jsou parties a hudební akce.
Váš dotaz je velmi stručný a zdá se,že sami toho vlastně moc nevíte. Začala bych tedy tím, že byste zkusili co nejvíce se vyznat v tom, co se se synem děje. Otevřeně si s ním promluvit o tom, co jste zjistili, poslechnout si jeho postoj k situaci. Pak je také třeba zvážit další ukazatele, jestli se třeba horší ve škole, jak probíhá vaše vzájemná komunikace. To vše ukazuje na to, jak je situace vážná. S tím vším bych potom doporučila navštívit poradnu pro blízké uživatelů a tam vše podrobně probrat. Mohli byste se doptat na to, co je Vám ze světa drog nejasné, zjistit co je v této chvíli podstatné a co se dá dělat.
Pokud byste měl zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)