Mnozstvi pervitinu
Zuzana
Dobry den mam kamarada ktery se svou pritelkyni oba fetuji pervitin do zily.Posledni dobou me prijde ze to prahaneji,kazdy den je kamarad(predpokladam i ta zena)vysmaty,nechodi do pravidelneho zamestnani,jen obcas nejake melouchy.Je s nim legrace,to ano,ale rikala sem mu ze to prehaneji.Vcera pry profetovali spolu s pritelkyni 4200(takze 2100 kazdy).To me prijde uplne silena denni davka drogy do tela,o tom ze je to drahe nemluvim.Netusim kolik je to mnozstvi za tuto cenu,ale prijde mi to hodne a navic denne.Poradite mi jak jim dvema pomoct,poradit.A me zajima ta denni davka,snesitelna bezne.Dekuji.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Cena drogy a velikost běžné denní dávky jsou složité otázky. Cena se odvíjí od toho, kde a jak často vaši známí drogu pořizují. Za uváděnou částku mohou dostat velmi různé množtví v různé kvalitě. Rozhodně je to škoda peněz. Co se týká denní dávky, může být velmi rozdílná. Opět záleží na individuální toleranci, délce a frekvenci užívání, tělesných proporcích, zdravotním stavu, čistoty drogy, a pododbně. Dávka, která je pro silně závislého člověka běžnou, může experientátora zabít.
Jak a co těm dvěma máte poradit spíše nevím. Mají nějaké otázky? Co na jejich chování vadí vám? Že utrácejí tolik peněz? Že jsou vysmátí? Že berou drogy? A chtějí s tím něco dělat? Jestliže změnit nechtějí nic, nemůžete jim nic poradit. Musíte počkat, až budou potřebovat pomoct.
Určitě jim můžete dát kontakt na pražské Kcentrum, kde se mohou o čemkoliv v spouvislosti s užíváním drog poptat. Adresa je Na Skalce 819/15, Praha 5 - Smíchov, telefon 605 240 501.
Stačí to takto? Když tak napište.
S pozdravem J.Chudomel