Pervitin
kytka
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda něco víte o tzv. pervitinových kapkách do nosu. Já sama jsem o tom neslyšela, klienti většinou uvádí, že jen šňupou. Ale teď jedna z mých klientek tvrdí, že si je kápnula do nosu, jako nosní kapky. Užívá se takto pervitin?
Díky moc za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Kytko, zdravím Vás,
Díky za důvěru. Nevíme o tom, našimi klienty z ulic počínaje, socializovanými uživateli a odbornými zdroji konče, že by se běžně pervitin užíval kapáním v roztoku do nosu.
Samozřejmě se takto pervitin užít dá, ale přece jen o něco "šetrnější", jak k organismu, tak z hlediska ztrát, by bylo, tedy pokud má člověk přehled o jeho koncentraci, respektive o množství pervitinu, v roztoku obsaženém, takový roztok vypít.
Je možné, že si dotyčná roztok sama připravila. Pervitin se v roztoku nedistribuje. Mohlo se stát i to, že někdo dotyčné přenechal svůj "nástřel", nebo jeho část. Pak je důležité upozornit na významné riziko přenosu nákazy, virů a bakterií,  například HIV, žloutenek, syfilis a dalších nebezpečných nemocí.
Nepíšete, jestli šlo o zkušenou uživatelku, nebo experimentující dívku, možná by bylo jasněji.
Pracujete v příbuzném, pomáhajícím, nebo úplně odlišném oboru?
Děkuji za případnou reakci. Kdybyste se potřebovala ještě doptat, kdykoli napište.
Přeji vše dobré, ať se Vám i klientům, daří,
Amrit Sen.