Změna chování dcery
Nelinka
Dobrý den.
Prosím o radu, která droga rozšiřuje zorničky a na první pohled člověk vypadá \"normálně\".Již delší dobu mám problémy s dceřiným chováním. Byla to pohodová holka a teď je náladová. Vím, že kouří marihuanu ( denně :-( ).Bohužel má 18 let, nedokážu s tím nic udělat,pokud nebude sama chtít. Včera přišla domů a měla rozšířené zorničky skoro přes celé oko. Byla přidrzlá, odvážná a postupem agresivní. Pak odešla z domu. Můžete mi poradit, co to může být za drogu s jak ji pomoci. Komunikovat se mnou nebude.
Moc děkuji!!!!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nerada bych přisuzovala na dálku dceři nějaké drogy pouze podle zorniček. Není to spolehlivý ukazatel. Důležité spíš je, že se mění její chování a fungování. Není ani tak podstatné, jakou drogu užívá, asi i kdybyste měla nějakou domněnku, dcera Vám ji popře a jste zase na začátku. Jestli jsem to dobře pochopila, bydlí s Vámi a tak i když jí e 18 let, máte jistě co mluvit do toho co dělá a jak se chová. V každé rodině je to trochu jinak a na každého člověka platí trochu něco jiného. Proto bych doporučovala probrat situaci spíš osobně. Nejlepší by bylo objednat se do některého ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám uživatelů, tam by se Vás mohli vyptat na vše podstatné a snad byste společně našli způsob, jak se situací naložit.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html - je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)