Absces
Bengoro
Dobrý den přeji aplikoval jsem si nitrožilně pervitin bez vaty asi jsem neměl čistý pervitin a hned se mi potom udělala boulička cítím takové malé balesti na ruce a je taková znecitlivěla žádné větší bolesti nebo horečky nemám píší tak hodinu a půl po incidentu hnisavé to zatím nemám nevím o co se jedná a jestli to přejde tak mám prosím vás dotaz jak to přesně zjistit aniž bych chodil po lekařech děkuji za ochotu poradit

Odpověděl: Amrit Sen
Bengoro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Podle toho, jak problém popisuje, je pravděpodobné, že máte, minimálně,  "zaděláno", na absces, může jít i počáteční fázi flegmóny.
Za mě, doporučuj, i přes zábrany, které chápu, lékaře co nejdříve navštívit. Pokud mají být, návštěva a ošetření lékařem, nepřekonatelným úkonem, zajděte do nejbližšího kontaktního centra, kde se Vám jeho zdravotníci na ruku podívají a řeknou Vám, o jaký konkrétní zdravotní problém jde, bezplatně i anonymně Vás ošetří. Návštěvu určitě neodkládejte.V tuto chvíli, dokud je postižené místo uzavřené, Vám může pomoci, potřít místo například mastí Heparoid, Ibu-Hepa, nebo Ibalgin Duo Effect. Nespoléhejte však na to, že to bude stačit a v žádném případě je nedávejte do otevřené rány, pokud by boule rostla a praskla.
Jestli se tak stane, je do vyčistěného otevřeného místa vhodný "Višňák" (mast Višněvski), nebo Betadine, Braunovidon mast, případně "černá mast"- Ichtoxyl, v kombinaci s nasazením antibiotik, která Vám může předepsat pouze lékař. Rovněž případné vyčištění prasklé rány vhodnou desinfekcí, nechte na lékaři, nebo pracovnících kontaktního centra.
Pro tento čas je rovněž důležité sledovat tělesnou teplotu a v případě, že byste naměřil zvýšenou, bezodkladně k lékaři zajděte, třeba i na pohotovost.
Pokud byste konzultaci a ošetření zdravotníky odkládal, riskujete závažné zdravotní problémy a komplikovanější chirurgický zákrok. Mohl byste přijít o ruku, nebo při celkové sepsi i o život.
Podrobnější informace k problematice, včetně doporučení, jak potížím tohoto typu předcházet, najdete v článcích časopisu eDekontaminace, který v tištěné i internetové podobě, vydává naše organizace SANANIM:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html?warning=kill
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html?warning=kill
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/264/visnak-dobry-sluha-ale-zly-pan.html?warning=kill
Jak vyhledat kontakty na K-centra v okolí a dosahu, podle oblasti a volbě typu služby "kontaktní centrum", se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
S odborným ošetřením neotálejte, kdybyste v budoucnu ještě něco potřeboval, napište.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy zdráv,
Amrit Sen.