Pomoc
Corli
Zjistila jsem,ze dotycny bere drogy pervitin.Mela jsem podezreni.Menil se mi pred ocima.Utikal.Az jednou jsem rekla,a nabidla jsem pomoc. Chopil se,dekoval,priznal se rok bral pervitin (pry kouril ho pres slukovku)Ze vse kvuli me.Vubec nevim.jak.jsem mela jednat atd.ale povedlo se a pristoupil, celych 10 dni,byl asi na dojezdu,porad spal,vzbudil se na chvili,pojedl napil ze spal.Nechala jsem.ho,prece jsem mu pomahala.Bolely ho zada.Desaty den,rekl,uz se citim v pohode,ja to mam.jinak.Rikam si,to prece neni mozne,aby se z toho tak rychle dostal a rekl si,ze uz si to neda.Ja mu neverila.Porad mam podezreni.A nemuzu byt s nim 24=hod. Pak prisel,a ja si myslela,ze zas ma neco,vmetla jsem mu to do tvare.Rekl,ze ne,a pak mi sproste vynadal,vse hodil na me.A zmizel.Ted nevim,co ted.Nechci ohrozovat sebe a dite,nevim vubec co takovy clovek muze udelat pod pervitinem.Muze se po roce koureni z toho dostat za becelych osm dni? A jeste jedna vec.Strasne ma zpuchle tvare a ruce a takove rude. Muze to mit z drogy,teda jen kdyz ji kouri pres slukovku a nebo me taha za nos a tady ty priznaky ma z zilniho podani?,Tvrdil mi, ze nikdy nepichl jen kouril kazdy den.Dekuji predem za vasi odpoved a radu :(

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Sdílím s vámi vaši nedůvěru. Většina uživatelů pervitinu sama a ze dne na den přestat nedokáže. Rozhodně to není obvyklé.
Jak patrno z dotazu, užívání drogy se negativně promítá do vašeho vztahu. Váš popis je spíše popisem boje, podezřívání a nedůvěry, zakrývání a lží. Nejméně rok jste žili vedle sebe a o ničem jste nevěděla...? "Hází" vše na vás, máte strach o dítě. To nezní jako popis funkčního vztahu a společné, láskyplné výchovy dítěte. Možná jde o víc, než li jen o drogy. Proto vám nedokážu jednoznačně na vše odpovědět. Je dobře, že se tím začínáte zabývat. Samotná kontrola testováním spíše nic nevyřeší.
O testování zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Doporučuji vám, abyste kontaktovala odborné zařízení, kde svoji situaci můžete podrobně probrat. Nemusíte mít obavy. Nemusejí zaznít žádná jména. Sananim podobnou poradnu provozuje v Praze. Jmenuje se Poradna pro rodiče a nabízí poradenství, podporu a pomoc rodinným  příslušníkům uživatelů drog. Může pomoci například v tom, že se dokážete lépe zorientovat v tom, co se přesně děje a jaké to může mít prognózy. A nakonec i návrhem nějakého postupu řešení. Nepíšete, zda jste z Prahy. Poradna sídlí v Žitné ulici 1574 v Praze 1 blízko stanice metra I.P.Pavlova. Kontakovat ji můžete prostřednictvím telefonu na číslech: 284 824 234, 739 268 527, nebo na emailu: rodice@sananim.cz. Doporučuji vám si s nimi domluvit schůzku a vše probrat z očí do očí.
Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Oteklé tváře a ruce mohou být z celé řady příčin, jak z užívání pervitinu, tak i z jeho vysazení, tedy z abstinence. A také z jiných zdravotních příčin. Na to nelze jednoznačně bez zdravotního vyšetření odpovědět.
Kdybyste potřebovala jiný kontakt, než li v Praze, napište a já vám mohu nějaké zařízení doporučit. Nebo kdybyste se chtěla ještě na něco doptat.
S pozdravem J.Chudomel