Dítě
jane
Dobrý den,
můj přítel již cca 10 let aktivně holduje marihuaně. Kouří denně 1 jointa a o víkendu cca 2-3.
Chtěla bych otěhotnět a bojím se, aby to nemělo nějaký vliv na plod.
Děkuji za informace.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
u pravidelných kuřáků marihuany, se objevují změny ve velikosti a tvaru spermií, v jejich pohyblivosti a také v hladině testosteronu. To vše tedy může ovlivňovat plodnost, tedy schopnost mít vůbec děti. Nenašla jsem žádnou studii, která by ukazovala, že by užívání THC u muže mělo nějaký vliv na pozdější vývoj plodu. Tam už by hrálo roli jen Vaše kouření. Samozřejmě, je lepší aby neužíval přítel THC vůbec (doporučuje se 3 měsíce před plánovaným početím) nebo alespoň ho omezil. Pak bude pravděpodobnější, že nebudete mít s početím potíže. Na pravděpodobnost potratu užívání THC muže také vliv nemá.