Změny v chování
Lucie
Dobrý den,
28.9.2016 to bylo poprvé jsem zkusila extázi. Stala jsem se dalo by se říct \"pravidelným uživatelem\". Dokážu si říct, že si nedám a opravdu si nedám. Ale mám problém se svým chováním.
Poslední půl rok je to horší a horší. Jsem strašně náladová, mám nepopsatelné stavy úzkosti, kdy sedim v křeči brečim a vztekám se, cejtim se po psychické stránce hrozně. A také - a co je asi nejhorší je to, že jsem neuvěřitelně agresivní a výbušná. To co jsem kdysi nevypustila z úst teď řeknu a je mi to naprosto jedno. Zkoušela jsem kontaktovat několik nejmenovaných psychiatrů a bylo mi řečeno že se zabývají pouze těžkými případy. Sama na sobě cejtim, že potřebuju a pomoc, ale naprosto netušim kde

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Lucie,
je dobře, že jste se ozvala.
Zdá se, že je ten správný čas začít s Vaší situací něco dělat - zaprvé proto, že jste nyní motivovaná a zadruhé proto, že Vám není již delší dobu dobře a navíc se to stále zhoršuje. Pokud byste nic nezměnila a pokračovala v pravidelném užívání extáze i nadále jako doposud, je zde poměrně velké riziko, že by Vám mohlo být ještě hůře.
Pozorujete u sebe nepříjemné změny nálad, negativní emoce, návaly agresivity, změny chování. Možná jste sama ze sebe zmatená, nerozumíte tomu, co se to s Vámi děje. Je docela dobře možné, že to vše souvisí s extází. Proto bude nyní nejlepší, když si ve vlastním zájmu dáte od extáze, ale i dalších drog včetně alkoholu přestávku (a třeba časem zjistíte, že už Vám drogy více berou než dávají a začnete žít bez nich). Vedle toho jsou zde ještě další vážná rizika: dlouhodobé a pravidelné užívání extáze může spustit toxickou psychózu a také vyvolat závislost - tím Vás nechceme strašit, ale spíše informovat.
Jak jste sama správně usoudila, je ten nejvyšší čas vyhledat odbornou pomoc, promluvit si s nějakým odborníkem o tom, co se s Vámi děje. Možná půjde o několik konzultací, možná Vám bude doporučena dlouhodobější terapie, možná Vám lékař předepíše podpůrnou medikaci... To takto na dálku nelze říct. Pojďme se tedy podívat na kontakty v místě Vašeho bydliště, na které se můžete obrátit.
Můžete se obrátit na kontaktní centrum či ambulanci, kterou provozují kolegové z Laxusu:
Hradec Králové, Kontaktní centrum
Laxus z. ú.
Říční 1252/3a, Hradec Králové, 500 02
Tel.: 495 513 977, 734 316 538
Lukáš Gilányi, DiS.
www: http://www.laxus.cz
Hradec Králové, Ambulantní centrum
Laxus z. ú.
Nerudova 1361, Hradec Králové, 500 02
Tel.: 495515907, 777033618
Mgr. Daniel Dvořák
www: http://www.laxus.cz
Také se můžete obrátit na tyto psychiatry, kteří se zaměřují na práci s uživateli návykových látek:
Hradec Králové, Ambulance pro alkoholizmus a jiné toxikomanie
Psychiatrická klinika Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Fakultní nemocnice Hradec Králové
Areál FN HK, budova č. 7, Sokolská 581, Hradec Králové, 500 05
Tel.: 459 833 232, 495 832 221, 495 832 410
MUDr. Jela Hrnčiarová
www: http://www.fnhk.cz/psych/kliniky-ambulance.html
Hradec Králové, AT ambulance
Brněnská 88, Hradec Králové, 500 08
Tel.: 495 264 183
Ordinační hodiny: Po, St, Pá 9:00-11:00 h, 12:30-14:00 h
MUDr. Vlastimil Kyral
Držíme Vám palce. Ať je Vám brzy lépe!
Jiří Tupý