Kontrola v Německu
Truhlik23
Dobry den
Jezdim pracovat do nemecka a zastavila me nemecka policie ,bezna silnicni kontrola a pak prisly na radu testy na drogy delaly ho z moci a vysel pozitivni na THC coz jsem ocekaval jsem vikendovi uzivatel. V ti chvili se se stal ridicem pod vlivem a dale nasledoval transport do nemocnice na odber krve. A nasledovalo ocekavani vysledku. Po mesici prisly vysledky kde je psano namereni 2,6 ng/ml krve pokuta 700 euro a zakaz vstupu do nemecka na jeden mesic to je v poradku nemecke zakony chapu. Cemu ale nerozumim spise neverim ze jsem mel v krvi tolik thc jak jsem jiz zminil posledni rok od nastupu do Nemecka jsem jen vikendovi uzivatel ovsem pred timto obdobim jsem kouril prakticky denne 1-2 jointy cca 10 let). Jsem trochu znali a vim ze by se nemelo ridit 24 hodin o uziti coz jsem presne udelal dokonce to vychazelo na 26 hodin odstup kouril jsem naposled v nedeli kolem 20.00 h (i v sobotu a v patek kazdy den jeden joint) a za cca dve hodiny jsem sel spat. Nasledujici den jsem jeste spal pres den a vecer ve 20.15 jsem vyjel do zamestnani na nocni smenu.policie me zastavila ve 21.30 h a odber krve byl priblizne po 22.00 h.
Vim ze se rozdeluji stopy thc na aktivni a neaktivni metabolity a ja neverim ze po min. 24 h odstupu koureni jsem byl pod vlivem thc ale podle testu krve ano. Chtel bych tedy znat vas nazor na tuto situaci je li mozne ze jsem byl pod vlivem v testu nejni napsane nic o aktivnim a neaktivnim thc. Neverim ze jsem byl pod vlivem a jestli bych se mel odvolavat na soud resit to s pravniky.
Mockrat dekuji za vsechny odpovedi a mozne reseni.
S pratelsky \"zelenym\" pozdravem
Truhlik23

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v České republice je limitní hodnota 2ng/ml. Zde najdete odkaz na nařízení Vlády, podle kterého se policie i soudy v ČR řídí. Je možné, že je to v Německu podobně, ale nevím, kde takové nařízení dohledat. Naměřená hodnota, kterou uvádíte, není ani po tolika hodinách nic neobvyklého. A to i vzhledem k tomu, že pokles hladiny závisí nejen na individuálních proměnných, ale také na množství látek v rostlině a frekvenci a intenzitu předchozího užívání.
Pokud jde o možnou falešnou pozitivitu screeningových testů, tj. těch, které vám dělali při kontrole na místě, pak ano, mohlo by je ovlivnit i něco jiného. To je důvod, proč policie požaduje podrobné testy z moči či krve provedené v laboratoři. Laboratorní konfirmační testy ve vašem případě prokázaly, že jste mariahunu užil. V tomto směru nejspíš nebude možné rozhodnutí nikterak napadnout.
Abyste měl jistotu, že odvolání má smysl nebo je zcela marné, musel byste se poradit s právníkem, který se vyzná v německém právu. V případě napadnutí rozhodnutí bych na vašem místě počítala s rizikem nemalých finančních nákladů, které se vám nejspíš nevrátí.
Stačí to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.