Ritalin řízení
Dd
Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Jestli je ritalin prokazatelný při orientačních testech na drogy.
Beru ritalin na učení 1x denně, ale potřebuji řídit.
Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Neodpustím si zmínit, že užívat Ritalin "na učení", je, odpusťte, naivní hazard. Nebudu se rozepisovat, stačí si na internetu, nebo v odborné, nikoli populární literatuře, projít informace.
Netuším, jak si Ritalin opatřujete, těžko Vám ho, podléhá totiž ustanovení zákona o omamných a psychotropních látkách, na speciální recept předepisuje k učení lékař.
Ritalin při orientačních testech, záleží na druhu, typu, detekovatelný je. Pro řízení motorových vozidel v našich a dalších krajích, ze zákona nepřípustný. Methylfenidát, kognitivní stimulant, účinná psychotropní látka léku Ritalin, je detekovatelná i několik dní po posledním užití. Ať už se podíváte z kterékoli strany a pominete významné riziko vzniku závislosti, včetně dalších nebezpečí, zahráváte si s ohněm.
Pokud, jak píšete, užíváte Ritalin denně, pak při záchytu u příležitosti silniční kontroly, můžete schytat tučnou pokutu a přijít, minimálně na čas, o řidičák. Ještě horší by bylo, kdybyste se stal účastníkem nehody, pak by šel, pokud by měla další, střízlivé účastníky, postih za Vámi, bez ohledu na to, kdo ji zavinil.
Stačí takto?
Odkazy:
http://www.lekari-online.cz/psychologie-psychiatrie/diskuze/poruchy-vyvolane-uzivanim-psychoaktivnich-latek/ritalin-ke-studiu-i72021
http://www.drogy.cz/ritalin/kap-ritalin-otevira-dvere-k-dalsim-drogam.html
Buďte na sebe i k ostatním účastníkům silničníjho provozu, opatrný.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.