Ako povedať blízkemu,že vieme,že droguje nech sa ide liečiť
Sweet
Dobrý deň
Chcem sa opýtať ako,čo najvhodnejšie povedať blízkemu,že vieme o jeho závislosti a chceme,až sa ide dať liečiť

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nejvhodnější je být co nejotevřenější. Nemá smysl chodit kolem horké kaše. Samozřejmě záleží na tom, v jakém vztahu k Vám dotyčný je - jiné je to s vlastním dítětem, jiné s partnerem, jiné s bratrem, se kterým nežijete. V podstatě je dobré akorát se vyhnout velkému moralizování a zaviňování, ale jinak bych zkusila být upřímná. Požadavek na léčbu je samozřejmě logický, na druhou stranu je rozhodující, čím je podepřený. Tedy co se stane ve vztahu k dotyčnému, pokud se léčit (nebo možná spíše na začátku poradit se někam o dalším postupu) nepůjde. Jinak totiž stejně jako Vy můžete chtít, může on nechtít a dál se moc nedostanete.