Prevence
FRANTA
Dobrý den,
Poprosim vás o radu , když jsem byl na diskotéce nedopatřením se ke mě dostaly drogy. Sám se drogam vyhýbám co to jde .ale pracuji s lidmi a přijde mě, že se ke me furt dostavaji ty drogy...Otázka na vás: co vsechno se da udělat proto aby si tito lidé nemysleli ,ze JSEM závislí nebo něco beru a tak se ochranil a odlisil ? Děkuji za radu a těším se na odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Franto, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nezlobte se, ale úplně nerozumím tomu, co znamená, že se k Vám "nedopatřením dostaly drogy", že "pracujete s lidmi", nebo, "se ke mě furt dostávají ty drogy". Mám si představit, že odmítáte nabízené drogy, nebo je užil, případně s nimi naložil, nebo nakládáte ještě jinak?
Nejlepší, co můžete udělat, když tolik stojíte o to, aby Vás nikdo nepodezříval ze závislosti, bude kromě toho, drogy nebrat, držet se od nich co nejdál. Především je ale důležité si myslíte, cítíte a víte Vy.
Pokud se dostáváte do nepříjemných situací, kdy se potřebujete vymezit, není nad otevřené, jasné sdělení, že drogy neberete a nechcete je mít nablízku, jak Vám ústa narostla.
Jestli se dostáváte do potíží, nebo úzkých, díky blízkosti a kontaktům s uživateli drog v práci, promluvte s vedením, změňte prostředí, najděte si jiné zaměstnání.
Možností je celá řada, můžete se obrátit na úřady a státní orgány, nebo prostě odejít.
Jestli správně chápu skrytou poznámku a Vaši spolupracovníci při práci "vydatně smaží", pak porušují pracovní právo i smlouvu. Vy i střízliví kolegové, máte nárok na bezpečné pracovní prostředí a podmínky, garantované zákonem i vedením podniku, ve kterém pracujete.
Máte to ve svých rukou, nečekejte, že se změní svět. Nárokovat si spokojený život, vybrat si prostředí a podmínky, ve kterých máte pracovat a žít, však můžete.
Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.