Věřit nebo nevěřit?
Ivana
Dobrý den, dospělý osmatřicetiletý syn mého manžela měl při dopravní kontrole pozitivní test na drogy. Byl převezen policisty do nemocnice, kde ho vyšetřil lékař a odebrali mu krev. ŘP mu nechali a pustili ho domů. Nyní dorazilo předvolání ke správnímu řízení: Mentamphetamin v koncentraci 67ng/ml, Amphetamin v koncentraci 3ng/m. Syn tvrdí, že to není možné, že nic nebere. My jsme v rozpacích. Již v mládí drogy bral. Nyní jsme mysleli, že jenom pije (3 - 4 piva denně). Ale bydlí s námi a je velice uzavřený, nemá žádné zájmy, je nekomunikativní, musíme dohlížet, aby si uklízel, myl se, převlíkal postel apod. Má lepší a horší období. Manžela poslechne a snaží se. Ale je to naše malé velké dítě. Sám od sebe nebude nikdy aktivní. Vztah nemá. Sama si již dlouho myslela, že by potřeboval psychologickou nebo psychiatrickou pomoc. Ale nejsem jeho matka a nemohu toto řešit. A hlavně, je to dospělý člověk. Ale v pořádku není. Je možné, aby mu vyšly pozitivní testy a on skutečně žádné drogy nebral?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pravděpodobnost, že by byly krevní testy falešně pozitivní je opravdu velmi mizivá. Navíc byl jejich výsledek potvrzen ještě pozitivním orientačním testem ze slin přímo při policejní kontrole. Asi bych tedy výsledek nezpochybňovala. Pokud byste tedy z celé - věřím že velmi nemile překvapivé - situace chtěli vyvodit nějaké důsledky, doporučovala bych vše promyslet podrobněji, ideálně zkonzultovat s někým zvenčí, kdo se v podobných probémech orientuje. Můžete se obrátit např. na některou z poraden pro rodinné příslušníky uživatelů. Pokud by se Vám hodila Praha, nabízím možnost objednat se k nám do Poradny pro rodiče Sananim, v Žitné ul. na Praze 1, tel. 739 268 527.