Být zas fit..
Patas
Dobrý den, abych Vám přiblížil svůj dotaz trochu Vám přiblížim svůj příběh. Něco málo po dovršení dospělosti jsem se dostal k pervitinu. Pár uživatelů jsem znal a dokázal jsem si udělat obrázek o tom jak člověk může rychle zkončit na dně. Proto když jsem si drogu vzal byl jsem hooodne opatrný. Poté co jsem prozkoumal účinky jsem je také využíval k plánování různých akcí později i v práci a moje závislost se prohlubovala řekněme nevědomky při ranních směnách jsem nic nebral za to o noční mi to přišlo bezva ptž celý den pak neprospim... a pak se to rychle stupňovalo když jsem nic neměl a šel do práce ... zkrátka od rána mě to nebavilo..ale když jsem něco měl to už když mi zazvonil budík jsem vstával s úsměvem. Během roka to byl denní chleba.. co bych měl ale také důrazně podotknout nikdy jsem neměl takový problémy jako lidi co to brali. Nikdy se to neproflaklo doma nikdy jsem nic neukradl zkrátka špatnosti jsem kvůli tomu nedělal řekněme že drogy jsem si dokázal sehnat lacino. Fungoval jsem fakt dobře normálně jsem jedl každý den spal alespoň pár hodin ale skoro vždy jsem si šel alespoň lehnout zvýšil jsem pozornost na hygienu a můj vzhled vypadal v podstatě stejně. Tím to způsobem to vedu cca pět let. Několikrát za toto období jsem měl špatné výčitky ohledně toho že jsem závislý a proto abych si dokázal opak jsem ze dne na den dokázal přestat třeba měsíc a tak jsem si řekl v poho beru to pro radost a ne ptž musim.. ovšem teď už to tak jednoduché není když si řeknu.. a je čas si zase něco dokázat... Asi tak 3-4 dny se dostávám do nějaké normální tělesné \"síly\" kdy střídavě jim spím a co nemusím ani náhodou neudělám a tedy pochopitelně do práce ani nápad ptz absolutně při jaký koliv činnosti usínám. Když už nemusím pořád spát a v podstatě mě vyhodí z postele taková nechuť sama ze sebe jak se pořád valim nemůžu se k ničemu dokopat to většinou řeším práci v rodinném kruhu kdy to prostě oddru. Ale kde je největší problém a tím se dostáváme k mé otázce po těchto dnech přichází nejhorší období jsem absolutně ze všeho 100% vytočenéj dokážu rvát nadávat na lidi kolem sebe bez toho že by mi vadilo že jsou další lidi kolem svým nejbližším dokážu říct ty nejhorší možný věci bez pocitu lítosti zkrátka opravdová zloba. A teď si vždycky jdu zase dát ptž vím že mě to uklidní a najednou žádný starosti nikdo mě nenastve každému rád pomůžu a přijde mi vše v poho... Tudíž docházím k závěru že bych potřeboval nějakou odbornou pomoc nejlépe 100% diskrétní a tím abych mohl být diskrétní normálně fungovat tím myslím chodit do práce a udržet si vztahy. Chtěl bych s tím definitivně zkončit.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je dobře, že napsal. Hezky jste popsal vyvíjející se závislost i její vyústění. Je vidět, že máte na svou situaci, prožívání, chování náhled, což jste ve výhodě, ne každý uživatel je toho schopen. Věřím, že by Vám pomohla terapeutická podpora, abyste se v tom všem (co se děje a bude dít) lépe vyznal.
Veškeré odborné služby jsou diskrétní, to znamená, že všichni pracovníci a je jedno zda jde o neziskovku nebo zdravotnické zařízení, jsou vázáni etickým kodexem a mlčenlivostí. Pokud tedy budete někam docházet, je jen na Vás, komu se o tom zmíníte.
Neuvedl jste, odkud jste. Napište, jaká větší města máte poblíž, pokusím se Vám vyhledat vhodné zařízení v blízkosti.
Určitě se ještě ozvěte!
MK