Léčba
Max
Dobrý den mám syna je mu 22 let a téměř 5 let užívá pervitin a THC. Asi nemá smysl popisovat čím jsme si museli projít.Doma nám zmizelo spoustu cenností atd.V každé práci vydržel cca.2 měsíce.Nyní jsme ve fázi kdy si sám řekl o pomoc.Ale mám ještě jeden problém.3 roky žije s přítelkyní. Neříkám že ona byla vždy čistá,ale dozvěděla jsem se že do pervitinu jí zatáhl on.Ona se chce léčit také,ale protože nemá ze strany rodiny podporu (matka alkoholička)tak jsem i jí nabídla pomocnou ruku. Chtějí se léčit oba.Myslíte prosím,že to je dobrý krok? Samozřejmě záleží na každém z nich.Snažím se hodně,abych je nasměrovala správnou cestou.Ale nevím jestli je dobrý nápad aby byli stále spolu.Syn jí myluje a řekl mi že bez ní nepůjde. Zatím se oba drží..poslali jsme žádost do Červeného Dvora.Sehnala jsem jim práci a doufám že budou fungovat do doby než se léčebna ozve.Děkuji moc za radu ...zoufalá matka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
společné léčení partnerů se příliš v praxi neosvědčuje a proto také partnery většina zařízení společně nepřijímá. Tím, že jdou do terapie partneři společně, obírají se o možnost řešit otevřeně mnoho témat, která by potřebovali. Pokud navíc svůj vztah zatají (aby mohli v léčbě být), investují většinu času a energie do udržení svého tajemství. Mnohem lepší tedy je, aby se každý z partnerů šel léčit jinam, s tím, že po několika měsících se mohou při výjezdech ven i vidět, téměř od začátku jsou spolu v kontaktu, a přitom se svobodně rozhodnou - bez přímého nátlaku ze strany druhého - zda spolu chtějí být i v abstinenci nebo ne.