Dopingové testy
Dotaz
Dobrý den, chtěl bych vyzkoušet marihuanu ale bojím se že mi ji objeví na doping testech z moči. Každý den mám trenink takže se potím hodně, atd. Jak dlouho trvá než mi THC v moči nenajdou na 100%?
Děkuji.

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den, děkujeme za dotaz.
Detekovat stopy THC v moči je možné až 30 dní od poslední konzumace (výjimečně i déle). Velice však záleží na intenzitě a frekvenci předchozího užívání. Lze tedy předpokládat, že pokud si člověk zakouří marihuanu jednou, bude detekovatelná v moči mnohem kratší dobu (řádově dny). Naopak u pravidelných kuřáků mohou vyjít pozitivní testy i po zmíněném měsíci abstinence.
Přestože se na to neptáte, cítíme potřebu Vám navíc poskytnout informace o tom, že i kouření marihuany má svá krátkodobá i dlouhodobá rizika (o kterých se tolik nemluví). Pokud se přesto rozhodnete marihuanu vyzkoušet, je dobré být připraven i na možné nepříjemné stavy. Po vykouření se mohou dostavit nepříjemné pocity, jako je úzkost, neklid, panika, ale také paranoia. Dále se mohou objevit halucinace, které může uživatel - zejména pokud je to jeho první zkušenost - prožívat velice nepříjemně. Stejně tak ztráta kontaktu s realitou nemusí být nic příjemného. Tyto následky mohou odeznít po několika minutách až hodinách, ale stejně tak mohou trvat i několik dní. Z dlouhodobého hlediska je užívání marihuany rizikové mimo jiného v tom smyslu, že může u jedinců, kteří k tomu mají vrozené dispozice, přispět k rozvoji duševních onemocnění (psychotické poruchy, deprese ad.).
Pokud se přesto rozhodnete marihuanu vyzkoušet, držte se ve vlastním zájmu následujích doporučení:
• Užijte marihuanu v bezpečném a příjemném prostředí, tzn. s lidmi, které znáte a na které se můžete spolehnout a kterým věříte.
• Užijte ji pouze tehdy, pokud budete mít dobrou náladu. V opačném případě je mnohem vyšší riziko nepříjemných negativních účinků uvedených výše.
• Nekombinujte marihuanu s jinými drogami ani alkoholem.
Další informace a možná rizika spojená s užíváním marihuany naleznete na těchto odkazech:
Zvažte tedy klady i zápory, které Vám může tato zkušenost přinést!
Pokud by Vás napadaly další otázky, neváhejte a znovu napiště.
S pozdravem
Jiří Tupý