Pervitin a alergie
Sara
Dobrý den,priblizne jednou za rok si s prateli dam na party pervitin,jinak zadne drogy neuzivam.Je mi 38 roků a cca před třemi měsíci se u me objevila potravinova alergie na E211,benzoan sodný.V létě se blíží příležitost,kdy bych chtěla trosku pervitinu pozit.Můj dotaz zni,zda by se do pervitinu nějakym způsobem mohla dostat tato látka.Nerada bych dostala alergickou reakci,ktera by pro me mohla byt velmi nebezpecna.Zároveň se nechci vzdat tohoto meho jednorocniho zhreseni,protoze si tento zážitek vzdy velmi uziji.Ještě poznamenam,ze si dávám relativne male množství. Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Sáro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Benzoan, nebo také benzoát sodný, sodná sůl kyseliny benzoové (benzenkarboxylové), se běžně používá v potravinářství, jako konzervant, ale také v pyrotechnice a kosmetice. Pro své antikorozivní účinky se také používá, jako příměs nemrznoucích kapalin. V pervitinu nemá co dělat.
Původně z přírodních zdrojů, ale dávno už, pro komerční účely jen synteticky, ryze chemicky, průmyslově vyráběná látka, může u některých lidí, po jeho požití, uvolňovat histamin a způsobovat pseudoalergické reakce.
Dealeři, distributoři, pro větší výdělky, pervitin, podobně jako další drogy, zpravidla ředí, a to vším možným, často i velmi nebezpečnými látkami.
Vzhledem k tomu, že benzoan sodný je bílý prášek sypké konzistence a velmi dobře se rozpouští, nelze vyloučit, že se s jeho přítomností v pervitinu, setkáte.
Pro alergika, bez ohledu na plán, užít jen malé množství, může být takové setkání krajně rizikové. Tím spíš, že přítomnost E211 v pervitinu nemusíte pohledem, podle barvy, chuti, ani konzistence, vůbec rozeznat.
Snad jste o rizikách, souvisejících s užitím a užíváním pervitinu, alespoň zaslechla. Kromě mimořádného závislostního potenciálu, který pervitin má, existuje řada dalších okolností, o kterých byste mělas vědět a na které byste si měla dát pozor.
Pár užitečných odkazů:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
https://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/rizika-a-zdravotni-problemy/toxicka-psychoza.html
Buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.