Pečeňové ( játrove) testy
Takeshi
Dobrý deň chcel by som sa spýtať či je možné vďaka pečeňovým testom ktoré sa robia odberom krvy zistiť v tele prítomnosť marihuany ( THC ). A ešte by som sa chcel informovať ako pôsobí jednorazové užitie marihuany na pečeň. Ďakujem za skorú odpoveď.

Odpověděl: Amrit Sen
Takeshi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Při jaterních a dalších laboratorních testech, po odběrech krve ve zdravotnickém zařízení, se testy na detekci drog, neprovádějí.
To lze pouze se souhlasem testovaného, který by měl o testech vědět. Výjimkou mohou být předporodní vyšetření těhotných matek, které by i tak, o testech vědět měly.
Povinnost nechat se testovat, stejně, jako právo testy odmítnout, se týká například vyšetřování v souvislosti se spácháním protiprávního jednání. Někdy své zaměstnance testují zaměstnavatelé, kteří, pokud to není uvedeno v podepsané pracovní smlouvě, k tomu musí mít závažný důvod, například porušení pracovních povinností zaměstnancem.
Běžně se testuje při dopravních kontrolách, nebo, po domluvě a souhlasu, v léčbě závislosti na návykových látkách, případně ve výkonu trestu. Tam i jinde, může potencionálně testovaný úkon odmítnout, s možnými následky, které takové rozhodnutí přináší.
Každé užití drogy sebou nese zátěž pro lidský organismus, i když může být z různých důvodů, pro specifickou situaci, někdy prospěšné. To platí jak pro zdravého, tak nemocného člověka. Záležet může na tom, jestli jde o terapeutický důvod z rozhodnutí a návrhu lékaře, nebo jestli jde o "plezír", nebo závislostní potřebu uživatele.
Mám na mysli, při jednorázovém užití THC, játrům poškození zpravidla nehrozí. Nemocným játrům však nijak neprospěje, naopak, může zhoršit zdravotní stav a zkomplikovat úzdravu nemocného.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.