Chci skusit travu ale nevim kde ji zehnat
Barbora
Zdravim
Posledni dobou se citim dost odstrcena od kamaratek a celkove od kolektivu do ktereho sem kdysi patrila a take chci patrit
jde o to ,ze nedavno jsme byli na koncorocnim vyletu z 9. tridy
Bylo v planu ze se vecer a v noci bude pit ja jsem jeste nikdy opita nebyla tak jsem z toho mela strach ale rekla jsem si ze a se opiju, a co jako
Jela sem tam s tim ze budu pit a pak kdyz jsem s moji kamoskou sla poobede do lesa po drivi na opekani dosla za nama jeste jedna holka ze se kluci a zopar holek uz totalne opilo.
ja jsem to nejako neresila vzdyt co,pit se bude jeste i vecer ale pak jsem se dozvedela ze z alkoholu nezbilo temer nic.
vecer moje spoluzacky a spoluzaci vytahli travu o ktere jsem ja nevedela a vsechny holky mi ji noukali a ja ji fakt moc chtela vyskouset jenomze ja jsem takova pica ze jsem se bala ze se ztrapnim (protoze vsichni spoluzaci a spoluzacky ji uz mneli a ja jsem moc nekourila ani klasicke cigarety-jenom sem tam)tak jsem jim rekla ze nechci, litovala jsem toho hned jak jsem to rekla a lituju toho i ted protoze ja nejsem z toho mesta jak oni takze s nima nechodim ven takze zrejme druhou prilezitost mit nebudu a ja travu fakt chci vyskouset
na tom vyletu jsem se citila fakt blbe protoze asi 15 z 25 lidi si dalo travu a tych zvysnych 10 jsou ti slusnaci a mazanci ucitelu
kym ostatni hulili ja jsem byla sama v pokoji a celou dobu jsem uvazovala jaka jsem pitoma asocialni krava a bylo mi do breku a to jsem znama jako rebel kterej nebreci a je schopen vseho co je naprosto ulitle
ted bych vazne chtela skusit travu ale sama doma protoze ja chodim u nas v male vesnici vzdycky ven sama protoze tady nikto neni s kym bych mohla chodit ven
jenomze ja nevim kde mam travu zehnat:( spoluzaky prosit nechci protoze by to bylo neskutecne trapny az by se to rozkriklo po tride a takove veci se u nas vzdycky na 90% rozkriknou
Co mam delat? Kde mam zohnat travu?Jinak jsem ze slovenska z okoli BA

Odpověděl: Amrit Sen
Barboro, zdravím Vás,
díky za důvěru.
Chápu Vaše pocity hořkosti. Asi Vás to neuklidní, ale z pohledu "zralejšího" člověka, jste obstála a projevila velký kus odvahy. Bez diskuze si zasloužíte obdiv a respekt, že jste zůstala svá a nenechala se strhnout "davem".
Je mi líto, že se cítíte "out of society", nemusí to tak být. Měla byste o svých pocitech promluvit s někým, komu důvěřujete, uleví se Vám. Zůstávat ve své hořkosti a rozčarování sama, je velmi těžké a může vyústit v "nepředložené", chybné jednání. Mám za to, že jste, v pozitivním smyslu, větší "rebel", než zbytek třídy, "mazánky" nepočítám... Možná je těžké si to představit, ale s odstupem času budete celou "záležitost", určitě vnímat jinak.
Netuším, jaký máte vstah s rodiči, protože v ideálním případě, by se Vám jistě ulevilo, kdybyste měla aspoň s někým z nich, nebo se sourozencem,  možnost o své zkušenosti, příhodě, zážitku a současných pocitech, otevřeně, bezpečně promluvit.
Dovedu si představit, že Vás může brzdit pocit, že nechcete být za "práskačku", v pozici, která by Vás mohla ještě víc odsunout "bokem", případně, coby terč, postavit do role "zrádce".
Nerozumím tomu, jestli se příhoda stala minulý rok, jak píšete, v závěru školního roku, nebo teď, více než měsíc před ukončením školní docházky. Mám na mysli, jestli vás rozčarování trápí více než rok, nebo jestli jde o "čerstvou" zkušenost. Největší chybou by bylo vypěstovat si, nebo živit "mindrák" tam, kde vůbec být nemusí.
Jestli jde o starou záležitost, pak nemusíte mít důvod ke strachu, že by Vás kdokoli "popotahoval". Pokud se tak stalo nedávno, doporučuji Vám zkusit si promluvit s někým z týmu školy. S někým, koho máte ráda, "sedí" Vám, komu věříte, i o tom, že byste se nerada dostala do pozice "udavače".
Nezlobte se, ale představa, že bychom jako pracovníci poradny, jejímž posláním, úkolem a pracovní náplní, je pomoc lidem, kteří se ocitli v jakékoli souvislosti s užíváním návykových látek v nouzi a úzkých, radili kde a jak si sehnat drogy, je naprosto mylná.
Návodným odpovědím tohoto typu se záměrně, z přesvědčení, postoje, etických, profesních i dalších důvodů, vyhýbáme a jasně se vůči nim vymezujeme.
Doporučuji Vám tedy, abyste marihuanu, ani jiné drogy nezkoušela. Byla by to velmi nešťastná volba. Možné pocity méněcennosti, komplexů, by se vyvalily jinde. Je mnoho jiných "zdravějších" zajímavých cest, kterými lze získat obdiv a respekt okolí, které by Vás zároveň mohly bavit. Mějte oči a srdce otevřené, hledejte, mluvte s lidmi, nechte se inspirovat. Zkoušejte aktivity, které mají trvalejší hodnotu a efekt.
Snad jsem Vás nenaštval, věřte, že ani já neobdivuji "školomety" a škrobené "slušňáky". Buďte svá, odvahy máte dost.
Přeji hodně štěstí, držím palce, kdykoli napište.
Krásné, pohodové léto vinšuji,
Amrit Sen.