Pervitin - svaly - psychické zhroucení -antidepressiva
Ewka
Dobrý den.
To jsem zas já co píše ohledně svalu. Konečne se přišlo na to co mi je mám po celém těle totálně stažené svaly. Předpoklám, že to byla kombinace užívaní pervitinu náročné práce, velký úbytek na váze, špatné držení těla a stres. Psychicky jsem zhroutila začala mit sebevražedný sklony a skončila na psychiatrii a antidepresivech. Nic nepomahalo rehabilitace, neurologie prostě nic. Mě ty svaly tak rvaly(křeče tah, škubání), že jsem myslela, že vyletím z kůže. Od te doby co beru prášky a cvičim tak se to začalo lepšit, lepší se mi i trávení atd. No k věci. Chci se zeptat co na pervitinu způsobuje ty šíleny křeče a proč se mi po tom tolik stáhly svaly a nevrací se zpět ikdyz uz neberu? Jak moc se mužu stát zavisla na těchto prášcích? Cipralex (1x ráno) rivotril (1x večer 0.5 mg) oxazepam (na kriticky stavy takže max tak 2x do týdne)... psychiatr ví, že jsem užívala pervitin. Od té doby co beru prášky jsem se na pervitin ani jednou nepodívala a vyhýbám se tomu jak čert kříži a daří se mi to, jediné čeho se bojím, je že kdybych nekam šla a zamava mi někdo pytlíkem před obličejem tak neodolám. Což se bojim aby mi pak nehráblo na to co ted beru. Co jsem četla na rivotril se dá vypěstovat solidní zavislost, ale já se konečne aspon pořadně vyspim. Bojim se pak toho až se mi ty svaly zlepší a budou mi ho vysazovat. Prašky beru jeden a pul měsíce. Diky za možnost se tu zas vykecat.

Odpověděl: Amrit Sen
Ewko, zdravím Vás,
jsem rád, že Vám je lépe. Internetové poradenství má své limity, takže na "zdravotní" otázky, jak, proč, a jestli, Vám popisované potíže způsobil pervitin, Vám může uspokojivě odpovědět pouze lékař, specialista, navíc znalý problematiky užívání návykových látek.
Co je však jisté, že ať už jakkoli, že se užívání pervitinu na Vás bezesporu negativně podepsalo.
Chápu, že Vám předepsaná psychofarmaka mohou na přechodnou dobu pomoci, ale jsem poněkud v šoku, že jako závislá užíváte benzodiazepiny, které jsou silně návykové, mají mohutný závislostní potenciál.
Kromě psychické závislosti, na ně vzniká i závislost fyzická, na abstinenční příznaky v souvislosti s benzodiazepiny, podobně, jako s alkoholem, umírá u nás i ve světě nesrovnatelně vyšší počet lidí, než při abstinenčím syndromu na "nejtvrdší" opioidy.
Maximální doba, kterou by se měly benzodiazepiny užívat, je 5 týdnů, navíc by jejich užívání, podobně, jako u antidepresiv, měla provázet kontinuálně probíhající psychoterapie, bez ní je většinou šance na úzdravu, mizivá.
Doporučuji Vám se o medikaci s ošetřujícím lékařem, nebo lékaři, poradit a připomenout jim, že jste závislá uživatelka drog, která usiluje o úzdravu, abstinenci a změnu životního stylu. Pokud Vám nezmění medikaci, nenavrhnou bezpečnější a nadějnější cestu, mám na mysli vhodnou psychoterapii, změňte je, najděte si zodpovědnějšího specialistu.
Zároveň Vám doporučuji telefonicky si domluvit termín schůzky, s pracovníky některé z bezplatných adiktologických služeb v dosahu. Nesejde na tom, jestli zajdete do adiktologické ambulance, AT poradny, nebo podobného zařízení.
Mám za to, že jste nám už několikrát psala. Apeluji na Vás, abyste nerezignovala a nabídky služeb využila. Uleví se Vám, získáte pochopení, podporu a užitečné informace. Dozvíte se, jaké konkrétní kroky můžete pro svojí úzdravu a spokojenější život podniknout, a jak nabytá pozitiva udržet a rozvíjet. Zároveň, jakých chyb se vyvarovat, abyste nešlápla z bláta do louže.
Kontakty:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Adresa 1:
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
Adresa 2:
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
Provozní doba:
Pondělí: 12-20
Úterý: 9-13
Středa: 9-17
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Psala jste v minulosti i o partnerovi, nabídka, že můžete využít PPR, ať už společně, nebo sama, stále platí.
Přeji hodně štěstí a sil, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.