Plodnost muže a THC
AliceN
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli nějakým způsobem ovlivňuje plodnost muže pravidelná konzumace marihuany, konkrétně její každodenní dlouhodobé kouření. Děkuji moc za odpověď. Alice.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Alice,
podle posledních výzkumů to vypadá, že pravidelné užívání marihuany (více než jednou týdně) může souviset s horší kvalitou spermatu (množství, pohyblivost apod.). S tím by pak mohly souviset problémy týkající se plodnosti. Výzkum, který mám na mysli, se týkal více než 1200 zdravých mužů ve věku 18-28 let v Dánsku a byl publikován v roce 2015. Vzhledem k tomu, že šlo o tzv. průřezovou studii, nebylo možné zabývat se tím, jestli se po vysazení marihuany stav zlepší. Nejspíš by to však byla jedna z hypotéz, jelikož muži užívající méně marihuany, jsou na tom se spermiemi o něco lépe. Odkaz na studii zde. Přehled některých dříve provedených menších studií, které rovněž naznačují negativní dopad užívání marihuany na plodnost u mužů najdete zde.
Stačí vám to takhle? Pokud ne, neváhejte napsat znovu.
S přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.